Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

orchideenvermehrung har nye planter

Har du et godt link til en hjemmeside, der handler om orkideer, så del den med os andre her.
Besvar
kennethjohannsen

orchideenvermehrung har nye planter

Indlæg af kennethjohannsen » 3/10/2009 kl. 00:05

Lotte and Thomas orchids (orchideenvermehrung.at) Har lige odateret deres små-plante liste...

Se den her.
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm

Planterne er vel relativt dyre, men forsendelsen er ok billig.

mvh

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/10/2009 kl. 09:04

Prisen er ikke helt skæv, men lige nu er vel ikke den bedste tid at starte småplanter op, for det er nogle små nogle. Normalt kan lade dem stå i flasken indtil foråret, men hvis det har været sendt så er de gerne blevet rystet rundt og skal plantes ud med det samme. Og så er det jo ved at være koldt om natten, så hvem ved hvor koldt de vil blive opbevaret undervejs.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 14/10/2009 kl. 17:32

Så kom der en pakke fra orchideenvermehrung.at...

Bestilte 5 lycaste skinneri sidste onsdag. Jeg fik besked de først ville bliv sendt følgen mandag, Og i dag er de så ankommet.
De kom i en lille pose pakkn ind i flamingo..

Billede

bestilte som sagt kun 5, men den opmærksomme læser kan nok se der er 10, så det jo udemærket..

Er der nogen der har nogle dyrknings tips till denne Lycaste, er i velkomne til at skrive.. :)

Men jeg ville ihvertfald lige skrive at jeg kun har haft gode oplevelser med dem...

Mvh
kenneth

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 14/10/2009 kl. 18:05

An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 14/10/2009 kl. 20:44

hehe, måske måske, man ved aldrig..
Men nu må jeg lige se om de overhovedet overlever... ;)

mvh

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 15/10/2009 kl. 22:06

Du kan vælge mellem Green Mix eller spagnummos, begge dele fungerer godt med Lycaster.
Selv om de skal igennem en hviletid vil jeg fortsætte vandingen hviletiden igennem. Det går udmærket, jeg har gjort det med de Lycaster jeg selv har i Green Mix uden problemer.
Hvis du vælger G. M. skal de placeres i stuetemperatur. Hvis du sætter dem i spagnummos skal de i hviletiden sættes lidt køligere i hviletiden.
Men på grund af årstiden må du bruge tilskudslys på dem.
Jeg ville plante dem sammen i samme potte så potten ikke bliver alt for lille.
Du vil opnå et bedre resultat hvis du placerede planterne i et akvarium eller lignende, hvor du kan give dem optimale livsbetingelser i den periode, hvor de skal hærdes, efter deres første tid i et totalt sterilt miljø.
Hans J.
Rødovre

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 16/10/2009 kl. 12:19

Ville nu nok vente med at udsætte små frøplanter for kølighed, så hellere holde dem mere konstant i vækst. Tilskuds lys kunne måske være en god ide. Men jeg har absolut ingen erfaring med Lycaste frøplanter. Men GM er rigtig nok et udemærket medie til denne gruppe.

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 17/10/2009 kl. 00:13

Det skal bestemt da heller ikke være hemmeligt at dette ikke er det, jeg ved mest om, da jeg aldrig selv har gjort dette :oops:
Hans J.
Rødovre

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 17/10/2009 kl. 07:16

MEn derfor vil vi da gerne følge med. Og rådene er jo godt nok ment. Lars B. har du ikke prøvet denne gruppe fra frøplanter?

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 17/10/2009 kl. 10:37

Tak skal i have! :)
Jeg har sat dem i 4 små potter.
2 med spaghnum mos,
1 med blandet smapghnum mos og bark
1 med vermiculite.

Der er flere i hver potte. Jeg kan ligge et billede op senere på dagen.

Hvordan lyder det??

mvh

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 18/10/2009 kl. 09:23

Er det gromedier som du har erfaring med? Umiddelbart er min tanke at du skal vande med forskelligt interval, men hvorfor ikke. Så kan vi jo alle lære af resultatet, hvis du altså deler :)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 18/10/2009 kl. 10:01

Jeg sidder og spekulerer på, om ikke Jydsk Orkideimport dyrker deres Lycaster på lavasten! :roll: Jeg er ret sikker på, at det er det medie, de har gode resultater med.

Fordelen ved, at du har valgt forskellige medier er jo, at så kan du se, under hvilke dyrkningsforhold de gror bedst, og som Karen skriver, så kan det måske komme os alle til gode med tiden. :wink:
Mvh Egon

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 18/10/2009 kl. 10:47

tja. Jeg har da erfaring med bark. Og vermiculiten er jeg stadig igang med, men erfaringerne erda gode indtil nu.
Jeg har ikke orøvet kun at dyrke i spaghnum mos før, men før eller siden må man jo prve ;)

Lige nu står de i et at de små plastik drivhuse. Regner med at lade dem stå der i noget tid, og så får de nok noget kunstlys om ikke så længe. Så får de det også lidt varmere.. :)

mvh

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 15/9/2010 kl. 20:44

hej igen.
Nu har den der hjemmeside jeg linker til i første post efterhånden en del planter..

her er et link:
http://www.orchideenvermehrung.at/deutsch.htm

Mvh :)

Besvar