Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Cypripedium til haven

Har du et godt link til en hjemmeside, der handler om orkideer, så del den med os andre her.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Cypripedium til haven

Indlæg af monicakasandra » 6/9/2011 kl. 15:35

Jeg har fundet dette link til Cypripedium

http://www.lidaforsgarden.com/Orchids/f ... ing_sv.htm

Der er måske andre som kunne tænke sig at købe med?

Brugeravatar
Jette Thestrup
Geografisk sted: Engesvang v/Silkeborg
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 7/9/2011 kl. 11:25

Tak Monika, super link :lol:
Jette

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 9/9/2011 kl. 23:16

Så vidt jeg kan se sælger han kun Ulla Silkiens 3-4 årige planter.
Dem har jeg nogle delestykker at hvor 1 skuds voksne planter koster 100 kr.
Hans J.
Rødovre

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 10/9/2011 kl. 07:46

Hej Hans Jørgen
Jeg vil da meget gerne købe 2 stykker af dig til haven :D - så kan jeg om jeg kan få dem at gro :D

Tusind tak for det, så kan jeg få orkideer i min have 8)

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 10/9/2011 kl. 23:07

Hej

Sådan ville jeg gøre det.
Find et let skygget sted i haven, under et træ, ved en busk eller lignende.
Grav et hul 30-40 cm dybt og i rundkreds. Fyld hullet med1/3 jord fra hullet, 1/3 spagnumprodukt ( plantesæk eller lignende ), 1/3 kattegrus ( endelig ikke det der klumper når det bliver vådt ). Plandt planten i dette.
Når vinteren nærmer sig ( november) dæk stedet med pyntegrand eller et lag blade, dæk det hele med kraftig plast, sørg for at det ikke kan blæse væk.
Når nattefrosten er ovre afdækkes planterne. Der kan stadig godt dukke enkelte dage med pludselig nattefrost. Hav så et kraftigt klart pladstik krus klart til at beskytte de spæde spidser der er kommer op af jorden, sørg også for at disse ikke kan blæse væk.
Ulla Sikiens er en af de sidste blomstrene Cyp. så vær lidt tålmodige med dem de starter sendt.
Der er nu et valg af jer, vil i have dem nu eller vil i vendte til foråret når planterne kan gå videre, jeg tager gerne vinteren over her hos mig.
Hans J.
Rødovre

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 11/9/2011 kl. 09:30

Hej Hans, har lige sendt en mail, før jeg fik læst din vejledning. Jeg vil lige printe vejledningen ud, så jeg kan finde ud af det :D

Morten Lyngsaa
Geografisk sted: Kaas
Kontakt:

Indlæg af Morten Lyngsaa » 12/9/2011 kl. 07:11

Hans Jørgen Staugaard skrev:
Når vinteren nærmer sig ( november) dæk stedet med pyntegrand eller et lag blade, dæk det hele med kraftig plast, sørg for at det ikke kan blæse væk.
Når nattefrosten er ovre afdækkes planterne. Der kan stadig godt dukke enkelte dage med pludselig nattefrost. Hav så et kraftigt klart pladstik krus klart til at beskytte de spæde spidser der er kommer op af jorden, sørg også for at disse ikke kan blæse væk.
Ulla Sikiens er en af de sidste blomstrene Cyp. så vær lidt tålmodige med dem de starter sendt.
Lige for at fortælle at denne fremgangsmåde er idiel til de lidt mere sarte typer. Men Cyp. Ulla har ikke behov for denne tildækning. Jeg har i 10-15 år haft en plante stående plantet i en afde sorte blomsterspande fra dagligvare butikkerne. Jeg har boret et 5mm hul ca 5-7 cm over bunden, fyldtbunden med Leca til dræn (ca. 10 cm) og så plantet planten i en lignende blanding af jord fra haven, spagnum (ugødet groft) og så brændt moler (Kattegrus) Planten står oven på jorden i denne spand året rundt, der er altid stående vand i bunden. Planten gror fint og blomstre hvert år. :D
Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup

Besvar