Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Nyt link

Har du et godt link til en hjemmeside, der handler om orkideer, så del den med os andre her.
Brugeravatar
Jette Thestrup
Geografisk sted: Engesvang v/Silkeborg
Kontakt:

Nyt link

Indlæg af Jette Thestrup » 25/9/2011 kl. 13:19

Jeg vil da lige dele mit sidste nye handlested med jer, har fået derfra to gange i år, deres priser er absolut rimelige, specielt efter at Schwerter har sat sine priser væsentlig i vejret :shock: og jeg har ikke umiddelbart fundet mange der har flere på lager en denne :lol:
Måske lige Karge :lol:

Orchids & more
http://www.orchideen.com/Shop/
Jette

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 2/11/2011 kl. 16:34

Ih altså Jette, nu sidder jeg her og kigger på dit link.
Jeg kan da godt mærke at jeg virkelig trænger til en stribe Cattleya :lol:
Mon temperaturen er ok til at sende dem nu?
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 2/11/2011 kl. 17:51

Trænger :?: Det er vist ikke ordet. De er bare skønne. Jeg havde godt nok sagt til mig selv, at jeg ikke skulle købe flere i år....... :wink:

På den anden side har jeg allerede brudt det løfte :lol: :lol: 8)

Uhhhhh, det er skønt at være orkidiot :P :roll:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 2/11/2011 kl. 18:47

Nej, nej nej - det må I ikke - give sådan nogle links.

Jeg har lige købt to dejlige planter hos Irma :D og der er ALTSÅ ikke plads mere i mit vindue, og det er snart for koldt at sender med post og .....

Puh hvor det frister - det skal studeres nærmere

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 2/11/2011 kl. 19:00

helleasc skrev:Trænger :?: Det er vist ikke ordet. De er bare skønne. Jeg havde godt nok sagt til mig selv, at jeg ikke skulle købe flere i år....... :wink:

På den anden side har jeg allerede brudt det løfte :lol: :lol: 8)

Uhhhhh, det er skønt at være orkidiot :P :roll:
Hej Helle
Jeg har tænkt på at jeg gerne vil spørge dig om du allerede nu har besluttet hvilken orkide du vil pynte til jul, eller om det stadig er på planlægningsstadiet. Du kan umuligt møve et juletræ ind med alle de orkideer du har. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 2/11/2011 kl. 19:02

Hmmm, du har ret Erna. Jeg må hellere begynde at votere :wink:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Jette Thestrup
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 3/11/2011 kl. 15:37

:shock: :roll: undskyld... jeg kan høre i lider af samme sygdom som mig :oops: jeg har lige igen fået en lille orkide pakke hjem fra både England og Tyskland, men tror også det snart er ved at nærme sig deadline for forsendelser fra udlandet.
Mon så ikke jeg igen har plads til lidt flere til foråret eller.... 8) :wink:
Jette

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 3/11/2011 kl. 17:13

Mon så ikke jeg igen har plads til lidt flere til foråret eller.... 8) :wink:[/quote]

hvorfor ?? regner du med at slå en del ihjæl i vinter, eller skal du bygge til`? :lol: :roll:

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 3/11/2011 kl. 17:22

Ja grin du bare :lol:

Brugeravatar
Jette Thestrup
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 3/11/2011 kl. 17:29

Hehe Lilian :lol: jeg er glad for at kunne sige at jeg gerne skulle have et væksthus til foråret, så jeg håber ikke jeg får slået alt for mange ihjæl inden da :?
Jeg havde jo håbet det kunne stå færdig inden jul, men der var jeg godt nok for optimistisk :roll: når nu ikke jeg selv kan lave det :wink:
Jette

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 18/11/2011 kl. 15:15

Jeg slap jo aldrig helt tanken om at man måske alligevel kunne nå at købe lidt orkideer hjem før det rigtig blev vinter.

Den tanke har jeg så sluppet nu. Jeg har nemlig idag modtaget min nye foodprocessor, den blev sendt fra Tyskland og har været undervejs i to døgn. Jeg lavede et hul i kassen med en kuglepen og stak et termometer ned i. Der var 9,5 grader nede i kassen. Så ved man jo ikke engang om der endda har været endnu koldere .
Så godt der ikke var orkideer i kassen :lol:
Med venlig hilsen
Erna

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 18/11/2011 kl. 16:03

orkideimperiet sender hele året, siger christian - det er noget med nogle varme"puder"...så fortvivl ikke !!!måske gør andre det samme..!!

jeg er så heldig at jeg skal til julebanko i SJOK på søndag....gad vide om jeg ikke får POT en hel masse gange...!!!
og ellers kommer Knitta....!!!!!!! :P :P :P ...
OG ellers er der 2 på vej fra Tyskland.....
OG fik lige købt en mini Phal. mere i dag.....

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 18/11/2011 kl. 21:51

Jamen jeg skal da lige love for at du får udvidet samlingen :lol:

Hm, om ikke andet så kunne man måske finde nogle dendrobium, som kan holde til de lave temperaturer.
Held og lykke med bankospillet. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 22/12/2011 kl. 21:45

monicakasandra skrev:Nej, nej nej - det må I ikke - give sådan nogle links.

Jeg har lige købt to dejlige planter hos Irma :D og der er ALTSÅ ikke plads mere i mit vindue, og det er snart for koldt at sender med post og .....

Puh hvor det frister - det skal studeres nærmere
Monica du skal da bare gøre som os andre...hænge dem op VED vinduet :P så har du plads til dobbelt så mange :P tro mig inden jeg fuik ordenligt gang i mit drivhus var det ren gymnastik at bevæge sig rundt indenfor i vores hjem og jeg er blevet drillet med at der blir sat små busk rydere op ved døren så vores gæster vil kune finde stole og bord :lol: bare hæng op :) det kan de godt lide og så er det jo også flot :wink:
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 23/12/2011 kl. 18:59

Griner, der hænger allerede nogen. Jeg har to hængende trækurve, hvor i der står en orkide i hver. På hver kurv hænger der to orkideer på klodser og i midten hænger så en klods i en snor :D :D

Foran mit vindue har jeg tage mit plantebord ind, og det er pakket.
Her først i den ny år, skal jeg have lavet en bord som trappetrin, ligeså bredt som vinduet. Om det så skal være træ/glas eller akryl det ved jeg ikke endnu

En af vores venner som kan alt muligt, vil godt lave et til mig.

(Han har forøvrigt lavet den lange bog om a-kasseregler som fylder over 23.000 sider og står til udstillinge på Christiansborg)

Besvar