Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Salg af vanda hybrid og Vascostyllis Thai sky

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Loni
Geografisk sted: Frederikssund

Salg af vanda hybrid og Vascostyllis Thai sky

Indlæg af Loni » 28/10/2012 kl. 13:28

Jeg har besluttet, pga. flytning at der nu er nogle andre, som skal have glæde af nogle af mine orkideer.

Til salg:
orange vanda hybrid (i blomst).
Vascostyllis Thai sky (kraftfuld lilla med blåt skær - i knop) (obs. billede jeg har lagt op af denne, retfærdiggøre den ikke).

Jeg har en god blomster villig vanda hybrid i orange med gyldne kanter og mørke pletter. Den står i blomst lige nu. Jeg købte den for to år siden i blomst om sommeren. Den blomstrede hurtigt en gang til. Dette forår/tidlig sommer blomstrede den igen og til min store glæde lavede den en ny blomsterstængel igen i slut august, blomster ranken er nu udvokset og den står nu i fuld blomst:) ang. pris tænker jeg omkring 200,-

Vascostyllis Thai sky er lige så nem som den anden. De blomstre næsten altid på samme tid. I de tre år jeg har haft den, har den blomstret to gang om året. Pris 200,-

Jeg dyrker dem i glasvaser (orkideerne sælges med glasvaserne) og deres rødder overbruses hver morgen med regnvand (om sommeren 2-3 gange). Bruger ingen gødning og en gang om måneden (måske oftere) får de fyldt deres vase op med regnvand og får lov at stå og suge alt hvad de kan.

Jeg ser gerne at de to orkideer afhentes, da de dyrkes i glasvaser og for at beskytte dem mod kulde.

(Det ville selvfølgelig være optimalt at sælge dem, når det bliver lunt i vejret igen, dog bliver det nødt til at være nu, da de i øjeblikket står i sydvendt vindue og normalt (inden flytningen) stod i øst vindue. Jeg er bange for at solen vil være for hård ved forår. Min erfaring er, at vanda ikke er glad for at få "for meget" sollys.
Jeg nyder at nusse om mine orkider:)

Loni

Indlæg af Loni » 28/10/2012 kl. 13:31

:)
Vedhæftede filer
blandet 016p.JPG
blandet 016p.JPG (103.32 KiB) Vist 2011 gange
Blandet 005p.JPG
Blandet 005p.JPG (93.49 KiB) Vist 2020 gange
Blandet 004p.JPG
Blandet 004p.JPG (123.6 KiB) Vist 2025 gange

Loni

Indlæg af Loni » 28/10/2012 kl. 13:32

Vedhæftede filer
blandet 018p.JPG
blandet 018p.JPG (85.28 KiB) Vist 2007 gange
Senest rettet af Loni 28/10/2012 kl. 13:37, rettet i alt 1 gang.

Loni

Indlæg af Loni » 28/10/2012 kl. 13:33

Billederne er fra tidligere blomstringer. :)

Brugeravatar
Betina1984
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Betina1984 » 28/10/2012 kl. 18:31

Hold da op hvor er de flotte :) Håber du finder et godt nyt hjem til dem - jeg bor desværre for langt væk :)
Orkide count: 54
Meeen mon ikke der er plads til et par stykker mere? ;)

Loni

Indlæg af Loni » 1/11/2012 kl. 16:35

Solgt :D

Besvar