Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Købes: Vanda/phal/Bulbo

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Daniel26

Købes: Vanda/phal/Bulbo

Indlæg af Daniel26 » 9/5/2014 kl. 09:15

Hejsa

Jeg søger nogle sjove orkidéer i ovennævnte, art er næsten underordnet.
Vestsjælland/sydsjælland passer mig bedst til afhentning / porto kan snakkes om.

Skriv hvad i har og så ville jeg kigge nærmere på det :-)

sabine
Geografisk sted: roskilde

Re: Købes: Vanda/phal/Bulbo

Indlæg af sabine » 9/5/2014 kl. 09:47

Hej Danniel

Prøv her, også på postordre, men pas på han kan forkøbesig ,,, smiller ,,

http://www.orchidegartneriet.dk/
mvh sabine

Daniel26

Indlæg af Daniel26 » 9/5/2014 kl. 09:59

Synes bare Hans er lidt af en dyr mand i dag, det var lidt bedre da jeg arbejdede hos ham :-P
Men ja må overveje en tur / bestille lidt hos ham :-)

sabine

Indlæg af sabine » 9/5/2014 kl. 18:00

Måske men den gan var der sikkert heller ikke de dyre afgifter på både regnvand og el, som der er idag , hvor de udenlandske probukcenter er fritaget fra deres lande regering, men det er de ikke her i landet
,,, smiller unfaer kamp
mvh sabine

Daniel26

Indlæg af Daniel26 » 9/5/2014 kl. 22:54

Hehe det sandt, vi er godt nødet snart og rejse til Syd Amerika eller Australien, der er nok lidt planter / orkidéer og kigge på :-P Og lidt billigere hvad mad/tøj/husleje/Orkidéer selvfølgelig" :-D

sabine

Indlæg af sabine » 10/5/2014 kl. 06:51

ja det er man vel ,,, smiller,,,, så spare man også de 85% af en elregning i afgifter til staten, tænk på hvis vi ikke havde dem , så kunne sådan en som hans sælge sine planter til en biliger pris og have nogle ansatte til at hjælpe sig
mvh sabine

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 10/5/2014 kl. 10:39

Hmm, Sabine hvem er det der betaler 85 % i afgifter på el ? Og er der virkelig nogen som betaler afgift af regnvand? :shock:
Med venlig hilsen
Erna

sabine

Indlæg af sabine » 10/5/2014 kl. 17:01

Erna

Ja prøv at tjekke din el regning, s¨ser du hvor lidt den egentlige el regning er,os de hvor mange afgifter der er der på.

ja det er der, hvis du har et større opsamling anlæg skal du betale afledning afgift for det du bruger, dvs et så stort anlæg Hans har er der måler på, lige som på din hovedhane, han betaler ikke for selve vandet men afgift af forbruget / den mængde han bruger til afledning/ kloarken ,, og staten er lige glad med om der så ikke er så meget spilde da det jo er planter der forbruger det, det er det samme med landmænd der bruger det til deres dyrene skal også betale, selv om det ender i gylle tanten og der efter ud på marken og ikke på rensning anlægene gennem kloarken så der betaler de også pr kubikmeter de bruger, selv om det aldrig havner i deres systemer,,, det er jo en marfian regering vi har ,,
mvh sabine

sabine

Indlæg af sabine » 10/5/2014 kl. 17:06

det er det samme med det vand landmændene henter op fra ejne boringer til markvandning der betales også afgifter til staten
mvh sabine

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 10/5/2014 kl. 18:09

Jeg har ikke checket min elregning, men ved sidste årsopgørelse betalte jeg 63 øre pr. kwh, derudover betalte jeg 1,37 kr. pr. kwh i afgifter og moms. Det får jeg så til at afgifter og moms udgør 68,5 % af det samlede beløb pr. kwh time på 2,00 kr.(hvis jeg ikke har regnet forkert) Det er stadig dyrt men lidt bedre end 85 % :lol:

Jeg har lige googlet og det ser ud som om gartnerier kan blive fritaget for spildevandsafgift af det vand som ikke ryger i kloakken.

Uanset hvad så er der ingen tvivl om at det desværre er meget dyrere at drive et orkidegarnteri i Danmark end i andre eu lande.
Med venlig hilsen
Erna

sabine

Indlæg af sabine » 10/5/2014 kl. 19:13

hmm hvilken selskab er det så kunne det være man skal bytte udbyder

kan være det er lavet om men hvor meget ryger så i kloaken, er jo svært at sige /måle, tror nok man sligevel betaler mere til dem efter hvad de mener, og så er der forskel på kommunerne hvad de mener

ja det er det ville lave et gæt på at sådan en vinter som 2012/2013 nok må have kortest ca 120.000 i varme pr måned efter hvad han havde sagt til mig så der til strøm og vand,samt andre udgifter,, der skal tjæres noget for at få det til at køre rundt, ved det fra da jeg var selvstændigt
mvh sabine

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 11/5/2014 kl. 08:42

Nu har jeg alligevel kigget på mine fakturaer, det viser sig at jeg huskede lidt forkert :oops:
Jeg betaler 0.52 kr. per kwh. og 1,53kr. i moms og afgifter.
Det vil igen sige at jeg betaler 75% i moms og afgifter af det samlede beløb 2,05 kr. pr. kwh
Moms og afgifter ligger fast, det er jo noget regeringen fastsætter. Det er kun elprisen man kan spare lidt på. Hvor meget betaler du ? Det kan jo være at din el kwh pris er billigere end min, siden du betaler 85 % i afgifter.

Nu er det ved at være pinligt for jeg er lige kommet i tanker om at de 0.52 øre pr. kwh er med moms og abonnementsafgift, så den rene kwh pris er 0.40 kr. hvilket medfører at moms og afgifter udgør 81 % af den samlede pris. Så er det ved at nærme sig de 85% som du nævnte :shock:
Med venlig hilsen
Erna

sabine

Indlæg af sabine » 11/5/2014 kl. 14:34

Alle kan fejle Erna, det er ikke sådan med de skjulte afgifter, dem overser man nemt, og det skore staen bare mere på, det er næsten det samme på din vand regning :wink: som sang en marfian stat vi har 8)
mvh sabine

sabine

Indlæg af sabine » 11/5/2014 kl. 14:55

min er på det samm ca ,, :roll: hmm så er der også lige ledningsafgift , det det koster at transpotere det gennem ledninger fra selskabet og ud til dig, der har du de sidste % :cry:
mvh sabine

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 11/5/2014 kl. 17:17

Det er jo mig som sidder og får rodet lidt rundt i det, der er da ingen skjulte afgifter som du skriver, alt fremgår af fakturaen.
Og nej der er ikke mere. Dong får 1,53 kr. pr kwh af mig. Det er inclusive alle afgifter (også for transport til mig ) og moms. Selve elektriciteten betaler jeg til Vindstød og det koster 40 øre pr. kwh. dertil skal lægges 12 øre pr. kwh som er moms og abonnement. Så mine afgifter og moms udgør 81 % af den samlede pris, som er 2,05 kr. pr. kwh. Jeg har ikke de sidste procent nogen steder. Vi kan jo kigge på dine tal, hvis du lige gider at skrive dem, og se hvor forskellen er.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar