Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkideer på flaske

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Ahrentsen

Orkideer på flaske

Indlæg af Ahrentsen » 29/9/2014 kl. 10:52

Er der nogen der har erfaring med at købe "baby" orkideer på flaske. Jeg søger først og fremmest viden omkring hvor flaskerne kan købes, og dernæst er alle erfaringer velkomne.

Mvh Jacob

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: Orkideer på flaske

Indlæg af PA48 » 29/9/2014 kl. 19:59

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 1/10/2014 kl. 10:20

Röllke i tyskland har også et pænt lille udvalg.

Generelt er der stor forskel på de forskellige slægter og hvor lang tid de skal bruge for at blive voksne. Phalaenopsis er generelt hurtige, men jeg har haft en lille angraecum som nærmest blomstrede i flasken. Store cattleyaer kan tage mange år eller årtier.

Det er sjovt, men kan godt fylde lidt.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Ahrentsen

Indlæg af Ahrentsen » 1/10/2014 kl. 22:05

Tak for tippet Karen. Jeg har bestilt fra rollke, så nu venter jeg spændt:).

Besvar