Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orthosepalum

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Orthosepalum

Indlæg af ChristianMPJ » 9/5/2015 kl. 21:04

Nogen der ved hvor man kan købe en Bulbophyllum orthosepalum?
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

Larssh
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Orthosepalum

Indlæg af Larssh » 11/5/2015 kl. 14:35

roellke-orchideen har et samarbejde med Ten Shin Garden. i følge deres hjemme side har de den. Så prøv evt og kontakt roellke og hør om de kan hjælpe.
Mvh Lars s h

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 24/5/2015 kl. 08:58

Det vil jeg gøre tak nu mangler jeg bare at finde et sted hvor jeg kan skaffe bulb. fletcherianum

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 24/5/2015 kl. 11:57

Har du mod på at gå en lidt længere vej, så kan du jo kontakte Plantedirektoratet for at høre, om flasker med orkideer ér, eller ikke er omfattet af Cites-papirer og sundhedsattest.

Hvis de ikke er det, kan du jo købe en flaske hjem fra fx Thailand, den koster 3500 baht, ca. 700 kroner uden forsendelse, skriver de. Man kan komme langt med Google-oversæt. Muligvis vil ikke alle planter være levedygtige efter forsendelsen, da de måske vil svømme rundt i agaren p.g.a. den hårdhændede behandling.

Så kan du efterfølgende "oversvømme" EU med planter fra den flaske, der vil nok være rigeligt med købere til dem. Jeg kunne nok også lokkes! :lol:

https://th-th.facebook.com/orchidforyou ... 5880038266

De sælger også småplanter for 500 baht, men så skal der papirer på dem.

http://www.orchidforyou.com/index.php?mo=28&id=1347700

Og, skal du have papirer på dem, så kan du jo lige så godt hoppe ud i det og få en fra Singapore. Jeg kan ikke finde prisen, måske man skal logge ind, for at få den, eller jeg bare ikke har ledt ihærdigt nok. Jeg kan ikke se, at dette gartneri tager rundt til udstillinger, så de måske kommer til EU, så var det jo noget lettere at bestille uden Cites-papir-bøvlet selv.

http://woonleng.einvar.com/component/ph ... tcherianum

Planterne må jo også findes indenfor EU, på et eller andet tidspunkt dukker de vel op. Er du super heldig, så har Popow den måske, han har måske 10 gange flere arter til salg, end der står i hans planteliste. Det koster jo ikke noget at spørge pænt! :wink:

http://www.popow-orchids.com/index.php?language=en&&
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 30/5/2015 kl. 06:40

Tror bare jeg spare op til Hans Christiansen's plante

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/6/2015 kl. 09:33

det er også en mulighed og på den måde kan du se planten og være sikker på at den er etableret. Det er altid godt at ha mål i livet og noget at se frem til.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar