Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gøgeurt hvor?

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Brugeravatar
Alexcpdk
Geografisk sted: Næstved

Gøgeurt hvor?

Indlæg af Alexcpdk » 21/5/2015 kl. 17:00

Hej alle. Jeg er lidt på jagt efter en ny gøgeurt. Har skovgøgeurten og flere Cypripedium med fin succes. Er der nogle der kender til planteskoler på Sjælland der har nogle hjemme?
Med venlig hilsen
Alexander Dittmer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Gøgeurt hvor?

Indlæg af Egon K P » 22/5/2015 kl. 11:54

Hej Alexander.

Hvis ikke der dukker noget op i fx Bilka, som der stort set gør hvert år, så kan du jo prøve på det engelske og tyske eBay. Der er normalt meget at vælge imellem, dog er det nok ved at være i den sidste ende, sælgerne vil helst sælge, mens planterne er nogenlunde i hvile, og ikke med blomsterskaft.
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Gøgeurt hvor?

Indlæg af Karen » 26/5/2015 kl. 13:24

aldershvile planteskole plejer også at ha nogle i sæsonnen, men tror kun jeg har set hrybrider. Plantemarkedet i lyngby, som har været plejer der også at være lidt af den slags, ikke altid billigt da en del vokser langsom og folk godt kender planternes værdi, hvilket er fair nok. Høstmarkedet plejer ikke at at ha orkideer, ikke hvad jeg har set.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar