Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium lindleyi (aggregatum)

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Christian Schousboe
Kontakt:

Dendrobium lindleyi (aggregatum)

Indlæg af Christian Schousboe » 11/5/2016 kl. 18:25

Jeg har dyrket Dendrobium lindleyi i mere end 20 år og har prøvet mig med en god snes typer.
En af de trofast blomstrende typer sælges hermed. Jeg købte den i Bad Salzuflen marts 2006. Desværre kunne sælgeren (Orchis Floriculture Inc) ikke oplyse hvor i det store udbredelsesområde planten stammede fra, så der var ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Men efter nogle år lykkedes det at finde en årsrytme, der får planten til at blomstre hvert år. Således gør jeg:
1) Planten er ophængt i et uskygget østvindue (oprindelig bundet på en klods med lidt bark og endnu mindre Sphagnum-mos);
2) Planten vækkes fra vinterhvilen 1.marts. Vækning = neddypning af hele planten i ½ time;
3) Herefter vandes der (neddypning) hver anden dag indtil midten af september;
4) Og så følger en måneds hvile – helt uden vand, uden NOGEN form for vand;
5) Og: Flytning til min altan der vender mod vest; planten placeres således at den er 100 % beskyttet mod regn, men får fuld eftermiddagssol. Stadig INGEN form for vand;
6) Når den lokale vejrudsigt omtaler nattefrost flyttes planten tilbage til sin plads i østvinduet;
7) Og stadig 100 % TØRKE indtil vækning 1. marts. Hvis bladene skønnes at være for støvede, så bliver de tørret af med en helt TØR klud.
Med denne opskrift blomster planten i løbet af april med 10-15 blomster på hvert skaft.
Bemærk: Denne strikte opskrift gælder ikke nødvendigvis (slet ikke ?) for andre typer af Dendrobium lindleyi.

Jeg tillader mig at tage ca kr 150,- for planten og dertil kommer så forsendelsen med det kongeligt hensygnende postvæsen, så din pris bliver kr 200,- (En dusk Tillandsia crocata vedlægges som bonus)
Ikke noget med at prutte – først til mølle …

Check mit snapshot.

Link til et godt billede af blomsterne: http://www.horvath-palmai.fw.hu/D.lindleyi.JPG

Mh Christian Schousboe
Vedhæftede filer
Foto - formindsket 2016.05.11.jpg
Foto - formindsket 2016.05.11.jpg (106.16 KiB) Vist 2699 gange

Martin Haubro

Re: Dendrobium lindleyi (aggregatum)

Indlæg af Martin Haubro » 13/5/2016 kl. 07:42

jeg har sendt dig en privat besked vedrørende salget af din Dendrobium lindleyii :D

Christian Schousboe
Kontakt:

Re: Dendrobium lindleyi (aggregatum)

Indlæg af Christian Schousboe » 18/5/2016 kl. 18:58

Solgt - Mh Chr

Besvar