Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Monnierara Millennium Magic 'Witchcraft' AM/AOS

Er der en orkide, du bare ikke kan leve uden? Har du for mange planter eller er der noget andet orkiderelateret, du ønsker/har i overskud? Så er det her, du kan annoncere. Kun for private!
Besvar
Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Monnierara Millennium Magic 'Witchcraft' AM/AOS

Indlæg af ChristianMPJ » 11/2/2017 kl. 13:41

Jeg leder efter den "sorte" orchide Monnierara Millennium Magic 'Witchcraft' AM/AOS
man kan finde masser af links til amerikanske hjemmesider der sælger den men er der ikke nogen tyske sider der sælger den eller andre lande i Europa,

Nogen der kan hjælpe?

OPDATERING
Har fundet et link
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: Monnierara Millennium Magic 'Witchcraft' AM/AOS

Indlæg af PA48 » 15/2/2017 kl. 16:01

Du kan måske købe den her , men da den er meristemformeret vil den , efter min mening , ikke være prisen værd .
http://www.asendorfer-orchideenzucht.co ... index.html

Hilsen Per Alm

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 17/2/2017 kl. 06:25

Og hvorfor er det så ikke pengene værd? Desuden er det kun ham der sælger den i Europa så der ligesom ikke andre muligheder og da jeg ikke ligefrem ser mig selv flyve til Amerika for købe den så er det nok den eneste måde at købe den på...

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/2/2017 kl. 10:48

Hvis du venter et par år, så vil der være flere, der sælger den, og prisen kommer meget længere ned. En meristemformeret plante er ikke en "sjælden" plante eller klon, den findes i tusindvis af ens små planer, der er på vej frem. Men nyhedsværdien betaler man meget for!

Da Fdk. After Dark 'Black Pearl' kom på markedet, kostede et lille skud fra 700 kroner og opad. Nu kan pæne store planter købes for langt mindre.

Og du ved selvfølgelig godt, at det her er en hybrid, ikke? :P Jeg tænker på din signatur: "Er kun interesseret i de Botaniske orchideer". :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 17/2/2017 kl. 11:11

Er udenmærket klar over at det en hybrid men kan godt li den næsten sorte farve den har så lige med denne plante er jeg lige glad

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 17/2/2017 kl. 11:41

Jeg forstår dig godt, der er noget fascinerende ved de næsten sorte blomster, de skal bare ikke ses i modlys, så bliver de mørke-bordeaux. Jeg sværger også mest til arterne, men de mørke hybrider kommer nu også med i min samling! :D Måske du skulle kigge lidt efter en Maxillaria schunkeana og Maxillaria variabilis 'Black Eyed Susan' Am/Aos! Eller har du dem allerede? :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 17/2/2017 kl. 12:09

Jeg har allerede schunkeana men kan ikke finde noget sted at købe den anden men hvis du har et link ville det da være godt

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 17/2/2017 kl. 12:20

Nej, jeg har desværre ikke et brugbart link til et EU-gartneri. Men den dukker nok op som meristem formeret plante på et tidspunkt! :P Og den er heller ikke på ebay, det er din først søgte plante, dog ikke fra EU!
Mvh Egon

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 25/2/2017 kl. 20:27

Her er et link mere. Der kan du købe en blomsterdygtig plante til 75€.

http://site.plantes-web.fr/lacanopee/0/ ... LHaGvk19aQ
Mvh Egon

Besvar