Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

s/h

Her kan du dele dine erfaring med "våde" gromedier (f.eks. greenmix), samt spørge og diskutere tekniske aspekter.
Besvar
benny nielsen

s/h

Indlæg af benny nielsen » 6/1/2013 kl. 15:52

hej
jeg har læst denne gamle tråd og bliver nød til at vide hvad s/h står for
jeg har intil nu dyrket i green mix men uden held da mine planter stille og rolig dør, derfor er jeg på jagt efter anden metode
det virker til at være noget planterne kan lide med disse leca kugler
hvilket medie er enentligt mest brugt.

mvh
benny

sabine
Geografisk sted: roskilde

hej benny

Indlæg af sabine » 7/1/2013 kl. 11:28

mine ukrudts planter (orkideer) stortrives i g/m og det er en bl samling af mest sp (arter) og få hybrider, kan der være tempraturen, lyset, fugtigheden der ikke stemmer overens med gromediet,,, :roll:
mvh sabine

benny nielsen

Re: hej benny

Indlæg af benny nielsen » 7/1/2013 kl. 12:42

sabine skrev:mine ukrudts planter (orkideer) stortrives i g/m og det er en bl samling af mest sp (arter) og få hybrider, kan der være tempraturen, lyset, fugtigheden der ikke stemmer overens med gromediet,,, :roll:
hej
ja det skal jeg ikke kunne sige,
jeg har jo fået af vide af Hans at man ikke kan vande orkider i green mix for meget så det råd har jeg fuldt,
men det ser ud til ikke at virke da en del af mine planter er døde,
så jeg må prøve noget andet
lyset er desværre hvad vorherre kan tilbyde på denne årstid.

mvh
benny

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 7/1/2013 kl. 13:26

S/H står for semi hydroponisk, lige over dit indlæg står en generel beskrivelse af, hvad det går ud på!

Da dine planter mangler rødder efter alt for lave temperaturer i op til 10 dage, så er denne dyrkningsmetode næppe bedre end alle andre lige nu. Du skal have gang i rødderne, før de har nogen som helst gavn af den fugt, der er i mediet. Indtil det sker, vil overbrusninger kunne afhjælpe problemet, da orkideerne kan optage vand gennem bladene, dog må der ikke stå vand i bladhjørnerne eller i hjerteskuddet! Ligeledes posemetoden, jeg henviste til andet steds. :wink:
Mvh Egon

benny nielsen

Indlæg af benny nielsen » 7/1/2013 kl. 19:25

Egon K P skrev:S/H står for semi hydroponisk, lige over dit indlæg står en generel beskrivelse af, hvad det går ud på!

Da dine planter mangler rødder efter alt for lave temperaturer i op til 10 dage, så er denne dyrkningsmetode næppe bedre end alle andre lige nu. Du skal have gang i rødderne, før de har nogen som helst gavn af den fugt, der er i mediet. Indtil det sker, vil overbrusninger kunne afhjælpe problemet, da orkideerne kan optage vand gennem bladene, dog må der ikke stå vand i bladhjørnerne eller i hjerteskuddet! Ligeledes posemetoden, jeg henviste til andet steds. :wink:
alletiders tak.

benny

sabine
Geografisk sted: roskilde

Indlæg af sabine » 8/1/2013 kl. 19:09

dem jeg har fået hjem af en meget god ven har heller ikke for gode rødder så de ligger i en stor flamingo kasse belagt indvendig med plastik så er der lagt greenmiox i bunden ca 2 cm tykt lag som holdes fugtigt hvor planterne ligger oven på, så man kan holde øje med dem, og klar plastik skrå over aå vandet/kondensen ikke lander på planterne og den står så i stuen så de står varmt,der er allerede kommer lidt rødder på nogle af dem,,,, :wink:
mvh sabine

Besvar