Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

phal og onc. i hydroponics

Her kan du dele dine erfaring med "våde" gromedier (f.eks. greenmix), samt spørge og diskutere tekniske aspekter.
ole lukøje
Geografisk sted: djursland

sådan vetter!

Indlæg af ole lukøje » 13/6/2011 kl. 20:07

hej vetter!

jeg gik og ventede på du kom herind forbi :D

det er en rigtig flot violacea! den er godt nok farvefyldt! hvad og hvor meget gødning giver du?

Vetter
Geografisk sted: Snekkersten

Indlæg af Vetter » 13/6/2011 kl. 22:13

Hej Ole l

Jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at skrive, men jeg er stadigvæk med :-)

Vanding og gødning..... ja, nogle/mange gange har jeg vandet mine orkideer (fyldt vand op igen til ½ delen af vandmåleren) selvom der stadigvæk var vand i potten.
Orkideen kan godt trives fint på denne måde, men nogle gangen kan en rod godt rådne og vandet bliver derfor lidt slimagtigt fra den rådne rod og kan få de andre rødder til at rådne også. Derfor forsøger jeg først at genvande når potten er tom eller meget tæt på at være tom.
Enkelte gange har jeg også brugt lidt atamon i vandet, selvom det vist ikke er det bedste for orkideer, men jeg har ikke oplevet de har taget skade af det.

Gødning:
For nogle år tilbage købte jeg en 5 liters dunk hos Roellke Orchideen
Kvælstof-Fosfor-Kalium (2:1:1)
Jeg bruger ca. 5 ML pr. liter vand og de fleste gange har jeg brugt gødning ved hver vanding som ca. er hver 2-3 uge.

Orkideer kan godt gå ud i alm. kompot og det samme kan også ske med S/H dyrkning. Jeg har mister 2 orkideer siden sidste år, men de andre har det fint ;-) jeg prøver bare at holde lidt igen med vandingen.
Jeg er også gået tilbage til laca ærter som ikke er coated, da de har bedre sugeevne end de leca ærter som er coated.

Når/hvis jeg planter om, skal rødderne have tid til at omstille sig og derfor skal der vandes noget mindre til at starte med, også selvom mange af rødderne tidligere var helt nede i vandet.

Men jeg prøver mig stadig lidt frem...

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 14/6/2011 kl. 20:33

Ja, de er jo netop coated for at modvirke kapilæreffekten ( det er den vi gerne vil have ) og de er coated med sæbe, det er ikke sikkert at orkideerne er så glade for det.
Med venlig hilsen
Erna

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

snarlig update!

Indlæg af ole lukøje » 1/10/2011 kl. 18:38

jeg kan snart byde på billede update med blomster jeg er ret stolt af. mine sharrybaby hybrider har, og skal til at blomstre igen med en ret vild blomstring i forhold til, hvor meget opmærksomhed de har fået.

den der skal til at blomstre nu, har 7/8 grene på vej!

Besvar