Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

guld-sølv og bronce medaljer

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

guld-sølv og bronce medaljer

Indlæg af louise vig » 18/2/2010 kl. 23:19

Jeg har lige fået novembernummeret af "Orkideer" og læser deri om trelandskampen. Er der nogen i forummet, der kan forklare lidt om hvad der bedømmes efter eller henvise til et sted man kan læse om det. "Fik bronce for blomsten og sølv for kultur" - der er jo fuldstændig uforståeligt for en newbi :?

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 19/2/2010 kl. 07:36

Med eks blomsten har man jo nogle normer man går efter. Altså hvordan man vil have blomsten til at se ud..
Jo tættere den kommer på "idealerne" jo flere point får den...

louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

Indlæg af louise vig » 19/2/2010 kl. 09:06

kennethjohannsen skrev:Med eks blomsten har man jo nogle normer man går efter. Altså hvordan man vil have blomsten til at se ud..
Jo tættere den kommer på "idealerne" jo flere point får den...
- kulturen - er det så bladene ?

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 19/2/2010 kl. 13:07

Hej med jer.

Du konkluderer meget logisk, Kenneth, men, her gælder logikkens reglen ikke. En dårlig plante vil få 5 points i alle kategorier, mens en super klon vil få 0 points, så, jo færre points, jo højere medalje. :?

Jeg regner med, at en af de medlemmer herinde, som enten hører til dommergruppen, eller har gjort det, vil tage sig af det spørgsmål, når de falder over det. Men kort er "medaljen for blomsten" givet ud fra, om blomsten og blomstringen er ud over det gennemsnitlige, og "kulturmedaljen" er til dyrkeren, for at have dyrket planten i mange år op til en stor eller kæmpe plante, som fremstår smuk på udstillingen. :wink:

De mange kriterier, som "blomsten" skal bedømmes ud fra, tror jeg, vi skal overlade til dem, der har været med til at afgive points ved bedømmelser. 8) Om jeg så allerede har husket forkert, ud fra, hvad vi har fået fortalt i JOK, det vil jo vise sig! :oops:
Mvh Egon

Brugeravatar
Lars Roed
Geografisk sted: Sakskøbing
Kontakt:

Indlæg af Lars Roed » 19/2/2010 kl. 16:30

Hej...

Jeg kan da godt tilføje et par ting til det Egon siger…
Blomsten bliver vurderet efter følgende kretere..

Blomsten størrelse: point fra 0 til 5
Blomsten form: point fra 0 til 5
Farve, intensitet: point fra 0 til 5
Værdi af klon: point fra 0 til 5
Extraord. Specifikke værdier: point fra 0 til 5

Det er som Egon siger, at der blevet point fra 5 til 0… 5 dårligst - 0 bedst.

Pointene bliver lagt sammen, og resultatet bliver vurderet efter:

Guldmedalje er for point o-1-2
Sølvmedalje er for point 3-4-5
Bronzemedalje er for point 6-7-8-9

Det er så nogle andre kretere hvis blomsten er under 5 mm.. Dem kender jeg ikke helt, men en af dem er blandt andet hvor sjælen planten er. Resten kan jeg ikke huske.

Ud over dette, kan man så også få en kultur bedømmelse… Den går ud på, hvor godt planten er dyrket, hvor pæn og stor den er.
Hilsen
Lars Roed
www.orkideer.mono.net

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 19/2/2010 kl. 17:28

Egon K P skrev:Hej med jer.

Du konkluderer meget logisk, Kenneth, men, her gælder logikkens reglen ikke. En dårlig plante vil få 5 points i alle kategorier, mens en super klon vil få 0 points, så, jo færre points, jo højere medalje. :?
jaja, det jo vel mere eller mindre det samme.. ;)

Besvar