Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvor mange får mail fra forummet, og hvor mange gør ikke?

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.

Får du mail når der svares på en tråd eller du har fået en PB?

Jeg har sat flueben men modtager IKKE mail
8
44%
Jeg har sat flueben og modtager mail
6
33%
Jeg har ikke sat flueben og modtager derfor ikke mail
4
22%

Afgivne stemmer: 18

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Hvor mange får mail fra forummet, og hvor mange gør ikke?

Indlæg af SirLonewolf » 7/7/2010 kl. 10:43

Nu når debatten er oppe at vende igen, synes jeg det kunne være oplysende at vide hvor mange der har problemet.

Jeg synes det kunne være smart også at vide hvilken internetudbyder folk har, for at se om der er en sammenhæng der.

Men da det ville give alt for mange svarmuligheder, så synes jeg folk der IKKE modtager mails, skal skrive hvilken udbyder de har, herunder.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 7/7/2010 kl. 10:45

Jeg får ikke mail og har Fullrate
Mvh

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 7/7/2010 kl. 10:56

Jeg får ikke mails jeg har Telenor

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 7/7/2010 kl. 11:11

Jeg får heller ikke mails, og jeg har også Telenor.

Måske skal de, der får mails også lige skrive deres udbyder, der kunne jo være nogen, der har Telenor, men alligevel modtager mails, så, det bør vel næsten også med! :D
Mvh Egon

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 7/7/2010 kl. 12:09

Samme problem her. Bruger TDC
Mvh
Lars

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 7/7/2010 kl. 20:21

Egon K P skrev:Jeg får heller ikke mails, og jeg har også Telenor.

Måske skal de, der får mails også lige skrive deres udbyder, der kunne jo være nogen, der har Telenor, men alligevel modtager mails, så, det bør vel næsten også med! :D
Se det har du jo fuldstændig ret i Egon :wink:
Mvh

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 7/7/2010 kl. 21:59

Vi har telenord og vi er netop begyndt at modtage mail igen...he he har ikek fået nogen længe og så pludselig fik jeg 2 her i denne uge...
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 7/7/2010 kl. 22:38

Jeg får så ikke mails og jeg har Telenor som internetudbyder.
Med venlig hilsen Erna

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 8/7/2010 kl. 14:39

Nu abonnere jeg sjældent på enkelt tråde, prøver at læse med over det hele. Men jeg får generelt emails fra forumet ved pb mv. Har telenor.

Som moderator er det dog lidt belastende, og da jeg om ikke så lang tid igen må påregne ikke at være så meget tilstede så så jeg jo helst at det hele var selvkørende.

Men husk at drive dette forum er ulønnet arbejde, så man kan jo næppe stille de store krav, og modsat andre fora så har vi nu drevet dette forum stabilt i mange år - at mail så ikke lige helt virker er frustrerende, men syntes faktisk forumet er en success og fortryder ikke at jeg overdrog forumet til klubben i fordumstid.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Heidi Christiansen
Geografisk sted: Augustenborg

Indlæg af Heidi Christiansen » 9/7/2010 kl. 09:34

Jeg modtager også mails når der besvares.
Heidi

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 14/7/2010 kl. 14:31

Hej Karen
Da det er mig som har givet bolden op til dette emne, vil jeg da lige kommentere dit indlæg.
Jeg synes at det er beundringsværdigt at nogen stiller sin tid til rådighed, så vi andre har mulighed for at benytte dette dejlige forum.

Det har bestemt ikke været min mening at give udtryk for at der skulle være tale om et krav fra min side, hvis du har opfattet det sådan, så har jeg måske formuleret mig forkert.

Jeg troede såmænd bare at da der nu er en rubrik, hvor man kan skrive indlæg vedr. tekniske problemer, så var det fordi at en eller anden havde en interesse i at vide om tingene fungerede. Selvfølgelig forestillede jeg mig at det ville være dejligt hvis det fungerede, ellers havde jeg ikke skrevet indlægget.

På mig virker det ikke frustrerende at der mangler en e-mail, der skal mere til at bringe frustrationer frem i mig.
Jeg er meget glad for at kunne bruge forummet, her er dejligt læsestof og masser af inspiration, og det hele oser af at brugerne holder utroligt meget af deres planter. Det er jo da det vigtigste, det er jo trods alt brugerne der skaber et godt forum, og ikke de rent tekniske funktioner.
Med venlig hilsen Erna

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 14/7/2010 kl. 16:39

Det er nu en frustration for mig.. men jeg bestemmer ikke over klubbens server, men vores webmaster skal lige ha tid.

Resultatet syntes ret blandet, der er ikke rigtigt noget mønster i hvem folk har som udbyder, men et eller andet sted er der jo nok et eller andet der gør det.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/7/2010 kl. 21:30

Karen og alle andre

Jeg syns det er et dejligt forum og jeg har lært så meget herinde og fået en masse orkide venner, jeg klager ikke heller ikke selv om jeg har været uden mails i lange perioder...Det er ok...man kan jo bare logge ind og se om der er sket noget. Jeg er meget tilfreds med dette forum :D Her er KUN dejlige herlige sjove søde forstående og kærlige mennesker herinde og ikke en eneste gang har jeg set mudderkastning...se DET er et godt forum...herinde finder man den bedste del af den danske befolkning det er det bedste ved at komme herinde :D her er rart at være :) og man kan lære noget nyt hver gang man logger på
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

RaVe

Indlæg af RaVe » 16/7/2010 kl. 11:58

Alle dem der ikke få mails, er i sikker på jeres emails ikke bare havne som Spam, så i lige skal ind og sige "whitelist mails fra .............." eller ?

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 16/7/2010 kl. 23:30

Jo måske er det vores "Sikre" firewalls og virusscannere der sorterer fra, Men så må der jo være nogle IT experter der kan fortælle os alm. brugere hvordan man tillader adgang for de relaterede mails.
Jeg bruger Avast virusscan og Comodo firewall, som begge er gratis, og fungerer perfekt, også sammen, og uden at konflikte.
Normalt har jeg ingen problemer ang. modtagning af seriøse mails. Jeg får kun meget få spammails. Det begrænser sig vel til max 5 stk om året.
Tidligere har jeg modtaget besked fra forum om mails, men efter at jeg har fået nyt udstyr for ca 2 år siden har det ikke virket.
Ud over afkrydsning, er der jo også det lille felt " Muligheder" nederst til venstre. Hvad betyder det, at HTML er slået fra? Og, hvad er en BBkode.
Har dette nogen betydnig Mht. omdiskuterede emne?
Mvh
Lars

Besvar