Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

subforum: S/H dyrkning og fremvisning

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
ole lukøje
Geografisk sted: djursland

subforum: S/H dyrkning og fremvisning

Indlæg af ole lukøje » 1/1/2011 kl. 20:35

hej moderatorer og brugere

jeg ønsker mig et subforum dedikeret til hydroponics, så vi kan diskutere mere specifikke emner på området, uden at pakke det ind i en masse løse tråde, rundt omkring på siden.

som det ser ud nu er det en bib-ing jungle, at finde viden om det, hvis man ikke har bogmærket alle trådene. det synes jeg er rigtig træls fordi det er den metode jeg bruger og jeg egentlig gerne vil dele mine erfaringer, men jeg gidder ikke rigtig skrive, når det kommer i et subforum der dækker 50% af den aktive del af forummet.

det er mest fordi jeg er træt af at lede efter alle de tråde hvor der står relevante ting for mig og at det efterhånden er ved at være så stort et område af dyrkning, at det fortjener sit eget subforum.

jeg håber i vil tage det op til overvejelse, for jeg tror der er mange der ville nyde godt af lidt viden på det område. jeg har personligt fået de allerbedste resultater i S/H

vh anders

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 1/1/2011 kl. 22:54

Hej Anders
Jeg vil da meget gerne tilslutte mig dit ønske. Jeg har ligesom du også opnået rigtig fine resultater i S/H, det ville da være dejligt at kunne udveksle erfaringer med andre, det ville jo unægteligt medføre ny inspiration for alle. Håber at det lykkes med det nye subforum.
med venlig hilsen
Erna

ole lukøje

Indlæg af ole lukøje » 2/1/2011 kl. 20:23

fedt med lidt support!

jeg synes helt klart at der mangler et sted herinde, hvor alle kan vise hvordan de gør med deres planter i vand.

hvilke retningslinier der skal gælde må i jo så blive enige om i moderatorgruppen, men jeg er overbevist om at folket ville finde sådan et forum værd at læse i og at det vil blive et godt besøgt sted.

jeg har selv en masse eksempler på velfungerende pottede orkideer i semi-hydroponics, der kunne være sjovt at vise frem, men jeg har ikke lyst til at skrive indlæg med mine egne planter, fordi jeg ikke tror folk vil kunne finde den erfaring jeg har at tilbyde relevant, når det ikke er lagt under et mere specifikt subforum.

dyrkningsteknikker dækker for stort et område til at poste S/H relaterede tråde synes jeg. især når man tænker på hvor mange re-posts af de samme ting og planter der bliver lavet.

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 2/1/2011 kl. 22:57

jeg syntes også det ville være en god ide.. :)

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/1/2011 kl. 13:13

Så er der et nyt område til formålet. Hvis der er eksiterende emner som ønskes flyttet så sig til, men jeg har desværre ikke tid til at gennemgå gamle emner.

Var der måske en som kunne have lyst til at skrive en kort intro til emnet s/h, f.eks. hvad det rent faktisk dækker når vi siger s/h - ole eller andre der kunne lokkes. Så kan jeg sørge for at en sådan intro kommer til at blive "sticky" og altid vil stå øverst i underforumet.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

ole lukøje

sticky

Indlæg af ole lukøje » 3/1/2011 kl. 19:38

jo jeg vil da gerne skrive introduktion til S/H, men hvad skal jeg sørge for at få med?

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/1/2011 kl. 18:50

Personligt syntes jeg at det vigtigste er at få defineret hvad s/h betyder. Så kan det måske være en ide at nævne på hvilke punkter s/h stiller andrledes krav (f.eks. mht gødning), men en egentlig artikel om s/h skal der ikke være tale om, men disse punkter er jo noget som kan diskuteres i forumet...

Er meget glad for at du vil skrive en intro, og måske andre også har input til hvad skal være med, men syntes ikke det skal blive til en egentlig artikel, men snarere et diskussion- og inspirationsoplæg.

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/1/2011 kl. 19:02

Ser du har skrevet og det er helt fint. Har sat det til at stå som et fast opslag, så det vil altid stå øverst. Mange tak :)

Håber folk vil blive glade for det nye hjørne.

ole lukøje

opdatering kommer løbende?

Indlæg af ole lukøje » 4/1/2011 kl. 23:29

hej karen.

ja, jeg har skrevet lidt. jeg regner med at blive ved med at skrive ting og punkter på der er med til at definere semihydro og hydroponics generelt og hvordan man skære de forskellige ting op.

var det ikke en ide at lave en liste under opslaget med links til guides og andre tråde på hele forummet? og måske endda "ud af huset links"?

jeg kan også lave en billedeguide til de forskellige måder jeg omplanter til S/H på, hvis det må ligge under opslaget. det kommer nok til at tage en lille uge at få styr på billeder og tekst til den første guide, men hvis i synes det, vil jeg gerne tage billeder og lægge op med forklaringer til.

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 5/1/2011 kl. 12:11

Jeg er altid modtagelig for ændre et indlæg til at være et opslag.

Besvar