Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

skift af email - bruger inaktiv

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Martin_Rask
Kontakt:

skift af email - bruger inaktiv

Indlæg af Martin_Rask » 26/7/2011 kl. 15:38

Hejsa

jeg har en anden bruger her på siden.
jeg valgte at skifte mailadresse fordi jeg aldrig modtager mails ved svar på et af mine indlæg.
Det gik også fint, men herefter blev min konto deaktiveret, og jeg skulle så reaktivere den ved at klikke et link i en mail.

Den mail dukkede så aldrig op :-(

Så nu står jeg uden et egentligt login.. jeg har lavet denne konto for at kunne skrive om mit problem. Jeg har intet sted her på siden fundet en mailadresse jeg kunne skrive til om problemet, hvilket har været lidt frustrerende..!
Sjovt nok modtager jeg nu, på den nye mailadresse, mails om besvarelse på indlæg jeg har lavet...

Min rigtige bruger er:

Brugernavn: Martin

Denne bruger vil jeg gerne fortsat bruge.

Er det muligt at en administrator kan kigge på det?
Mvh,

Martin

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 26/7/2011 kl. 21:55

Det problem er der rigtigt mange der har, inkl. mig selv.

Hvis du går ind på Dansk Orchide Klubs hjemmeside, så klikker du på linket i bunden (Kommentar: Klik her) og spørger om de kan aktivere din konto igen. Det var hvad jeg gjorde.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 27/7/2011 kl. 00:52

Ellers send en pb'er til Karen, der er vores moderator her på forumet. :wink:
Mvh Egon

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 27/7/2011 kl. 13:46

men du skal jo være aktiveret for at finde en add. på nogen som helst incl. moderator - det er jo det der er humlen....
der er heller ikke umiddelbart nogen moderator add. at skrive til, som på andre fora! ihvertfld kunne jeg ikke finde den.

jeg havde også stort besvær med at komme ind.
forsøgte x flere, med forskellig mailadd. fordi jeg ikke fik aktiveringsmails retur til min indmelding.
kontaktede orkideklubben mange gange,
og fik endelig moderators mailadd. så jeg kunne blive lukket ind.
forstod at jeg var et særtilfælde, men det er jeg så slet ikke.
gad vide hvor mange af de inaktive på medlemslisten der har oplevet det samme og så har opgivet.
det er ikke rigtigt af et forum at være så besværligt og utilgængeligt,
har aldrig oplevet det før og er med på adskillige , både ind og udenlandske !

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 27/7/2011 kl. 15:16

lilian skrev:men du skal jo være aktiveret for at finde en add. på nogen som helst incl. moderator - det er jo det der er humlen....
der er heller ikke umiddelbart nogen moderator add. at skrive til, som på andre fora! ihvertfld kunne jeg ikke finde den....
Se det er jo det....og med den metode jeg beskrev før behøver man ikke logge ind, og behøver heller ikke oprette en brugerprofil mere, som efterfølgende så bare fylder som inaktiv :wink:
...og ved min metode skriver du direkte til webmasteren.
...det er ikke rigtigt af et forum at være så besværligt og utilgængeligt,
har aldrig oplevet det før og er med på adskillige , både ind og udenlandske !
Nej det har du helt ret i, da det får mange til at give op og falde fra. Der er så meget information og mange sider på nettet, at man ikke gider bruge ret lang tid før man giver op og "går" videre.
Jeg har heller aldrig oplevet det før....heller ikke det med ikke at få en mail når der besvares i en tråd man har skrevet i....med mindre man slår det fra selv.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 27/7/2011 kl. 22:27

Jeg går ud fra, at alle de, der klager sig over, hvor svært det er at logge ind og hvor dårligt forum er, selv er med til at betale for det. Jeg gåt også ud fra, at de er klar til at stile op som frivillge til at opgradere of fejlsøge. Hvis disse to ting ikke er tifældet, synes jeg ærlig talt, at man skal lige skal spise brød til, inden man går helt i selvsving.

Vores moderatore gør et stort og godt job, men det er frivillgt arbejde i deres fritid, så der er grænser for, hvor meget tid, der kan bruges.

Med venlig hilsen

Lars
Lars Bagge

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 28/7/2011 kl. 00:47

Dem, der er medlem af Dansk Orchide Klub, og har læst formandens beretning i sidste blad, ved så også, at Mads laver hjemmesiden om, når tiden er til det, igen som frivilligt arbejde. Måske det får en indflydelse på de mangler, der er på forumet nu, når folk melder sig ind, og de til tider spøjse tidsangivelser, der er på forumet, manglende mails om indlæg mm.

Det er selvfølgelig træls, at det sommetider er så svært at blive medlem, det er de mærkeligste måder, folk forsøger at få det fikset på. Nogle kontakter sekretæren i orkideklubben, som så sender en mail til mig, om jeg kan hjælpe, hvorefter jeg sender en pb til Karen, vores moderator, (det står under hendes navn), som så ordner det. Derfor skrev jeg tidligere i denne tråd, at det var hende, der skulle kontaktes med en pb'er.

Går man ind i bunden af Dansk Orchide Klubs hjemmesiden, som du foreslår Jimmy, så er det Mads man skriver til, jeg tror ikke, han kan afse tid til det i øjeblikket, så igen, skriv en pb'er til Karen! :wink: Om hun så er på ferie lige nu, det er så det! :roll:
Mvh Egon

Martin_Rask
Kontakt:

Indlæg af Martin_Rask » 28/7/2011 kl. 08:31

hej

nu er jeg selv webmaster, og driver min egen side, med forum, aktive brugere osv.

Jeg står som ene og alene for at vedligeholde alt på siden. Når der kommer problemer, kritik eller andet, tager jeg det positivt ind, og gør hvad jeg kan for at fixe det.

En ting som en inaktiv bruger, tager ca. 1-2 minutter at rette i phpbb, som dette forum kører under.

Specielt her i ferien kan man ikke regne med at der står 10 mand klar til at fixe problemer, men det ville da være rart at, nemt, kunne kontakte administrationen og kunne gøre opmærksom på et problem.

Det link, på forsiden, helt i bunden, havde jeg absolut ikke set. Jeg går direkte ind på forum.orkideer.dk, og ikke via forsiden.

Lars, jeg synes dit indlæg tilfører tråden noget negativt, som jeg synes er helt unødvendigt. Indlægget er for at gøre opmærksom på et problem, og ikke brok, hvis du læser mit indlæg som brok, så er jeg ked af at jeg ikke har formuleret mig mere pædagogisk, men kan ikke se hvordan.
Mvh,

Martin

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 28/7/2011 kl. 09:14

Hej Martin,

Det, jeg reagerede på var netop, at det begyndte at tage en negativ drejning. En bemærkning som

"det er ikke rigtigt af et forum at være så besværligt og utilgængeligt,"

er ikke særlig positiv.Det synes jeg er ret urimeligt overfor Mads og Karen. Selvfølgelig skal man rapportere fejl til de ansvarlige, men jeg synes, at de fortjener, at man ikke derefter går i selvsving over, hvor dårligt og besværligt forum er. Der er trods alt temmelig mange, der har er kommet ind.

Jeg har ikke haft problemer på dette forum, men de problemer, der refereres til, har jeg oplevet på andre fora.

Med venlig hilsen

Lars
Lars Bagge

Besvar