Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Sikkerhedsoptateringer på forum

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Brugeravatar
Mads
Moderator
Geografisk sted: Århus C

Sikkerhedsoptateringer på forum

Indlæg af Mads » 24/12/2006 kl. 00:19

Kære Alle,

Som mange af jer har lagt mærke til, er vi blevet plaget af en del "mystiske brugere", som har lavet indlæg med links til mere eller mindre lødige hjemmesider, som Karen prompte har fjernet. Der er tale om såkaldte spam-bots, som er maskiner programmeret til at opsøge online fora og poste reklame links etc.

Derfor har jeg nu, i samråd med Karen, installeret nogle sikkerhedsopdateringer:
  1. Forum er opgraderet til version 2.22, som indeholder en del sikkerhedsopdateringer
  2. Nye brugere skal besvare et checkspørgsmål - de skal indtaste navnet på enten en blomst eller et dyr afbilledet på registreringsskærmen - dette er vanskeligt for robotter, som forhåbentlig ikke slipper igennem.
  3. Al adgang til email adresser for ikke-registrerede brugere er fjernet
Håber dette løser vores problemer, således at vi alle kan nyde forum uden at skulle belemres med reklamelinks og email-spam!

niller-find
Geografisk sted: Odense

Indlæg af niller-find » 24/12/2006 kl. 11:52

Det lyder rigtig godt :) . Det er godt at der bliver gjort lidt ved det en gang imellem.

Smart det med checkspørgsmålet, men nu er det vel ikke alt for svært vel? :lol:

glædelig jul

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 24/12/2006 kl. 13:10

Ellers trykker man bare på administrator (lige nedenunder billed spørgsmålet), så skal jeg nok sørge for at man bliver oprettet.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Mads
Moderator

Svære spørgsmål

Indlæg af Mads » 24/12/2006 kl. 14:22

Jo, det er skam ikke helt nemt at blive medlem, hvilket man kan forvisse sig om ved at logge ud og klikke på tilmeld - der er tale om zoologiske og botaniske spørgsmål, som det forhåbentlig vil være uhyre vanskeligt for taiwanesiske robotter at besvare :D

God jul til alle brugere!

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 24/12/2006 kl. 15:44

I er altså ikke uden evner, I admins! Prøvede lige at kigge på indgangs-kontrollen, ha-ha..

Glædelig jul herfra.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Kan ikke komme på

Indlæg af Irmaline » 24/3/2008 kl. 18:25

Hejsa jeg vil lige høre om der er andre der har problemer med at komme ind på Orkideer.dk den skriver tit siden kan ikke vises :(

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 25/3/2008 kl. 00:51

Ja, der har været nogle driftforstyrrelser de seneste dage, som også kan ses på DOK's hjemmeside, hvor nogle af billederne er dukket op igen med et hyppigere interval, end de er forudbestemt til.

Men når den ikke vil vises, så er der ikke andet at gøre end have lidt tålmodighed, og så prøve igen lidt senere. For 3 dage siden skulle jeg igen taste brugernavn og kode ind, det sker også fra tid til anden.

Mvh Egon.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 25/3/2008 kl. 06:33

Ok så er det ikke mig det er galt med :) det er da altid en trøst
Hilsen Irma

www.Orkidemuld-Orkider.dk

Brugeravatar
Mads
Moderator

Problemer

Indlæg af Mads » 25/3/2008 kl. 23:12

Vores udbyder er desværre ikke ret stabil. Email til webmaster bliver heller ikke leveret ordentligt. Jeg er nok nødt til at se mig om efter en bedre løsning.

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 26/3/2008 kl. 17:20

Den er da her: StruerNet - bare go'!

http://www.struer.net

Besvar