Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkidevinduet

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Villy Th. Hansen

Orkidevinduet

Indlæg af Villy Th. Hansen » 14/12/2012 kl. 12:16

Jeg skriver dette indlæg til dem som står for hjemmesiden Orkidevinduet.
Jeg er medlem af Fyns orkideklub, og under div. udstillinger, henviser jeg mange gange til Orkidevinduet, når jeg bliver spurgt om dyrkning af div. Orkideer. Under Foto Albums plejer man feks. at skulle trykke på C for at få Cattleya frem, dette virker ikke mere. Man skal lede det hele igennem for at finde den enkelte slægt. Der er mange nye (også jeg) som ikke kender navnet på alle orkideer i forskellige slægter, derfor ville det være en hjælp at se blomsten.
Ud fra navn og billede kan vi så se hvordan den enkelte Orkide skal dyrkes, dette vil være til stor hjælp for alle.
Det virkede førhen jeg håber i kan få det til at virke igen.
Med venlig hilsen
Villy Th. Hansen

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 14/12/2012 kl. 23:36

Velkommen til Villy.

Prøv at skrive en pb'er til Karen, hun står som nummer 2 i "Tilmeldte brugere" oppe for oven. Det er hende og gemalen, der har den hjemmeside. Hun er så også Moderator her på forumet, men grundet travlhed i hjemmet er hun ikke så tit herinde.

Kender du http://www.orchidspecies.com/ , der kan du finde billeder af godt 17.000 arter, dog ingen hybrider. Der er symboler, som fortæller om vanding, temperatur, lys mm., det er nok det sted på nettet, hvor du umiddelbart kan få fleste arter at se på billeder.
Mvh Egon

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 17/12/2012 kl. 14:38

Hejsa - Da jeg oplevede de samme problemer som Villy, skrev jeg midt i November en privat besked til Karen. Hun har desværre ikke svaret, og jeg spekulerer på, om hun stadig er aktiv? - Rigtig en skam hvis Orkidevinduet går tabt, det er virkelig en guldgrube, som må have været et kæmpearbejde at få opbygget.....
Hilsen Tove

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/12/2012 kl. 18:09

Jeg "ser" hende sommetider nede i bunden, når hun er inde og kikke, sidst var nok ca. 3 uger siden, men, da jeg ikke sidder og kikker her hele tiden, så kan hun jo have været herinde mange gange siden! :lol:

På et eller andet tidspunkt ser hun nok jeres pb'ere, lad os da håbe, at de bliver ved med at have tid til at opdatere lidt på orkidevinduet! :wink:
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 16/2/2013 kl. 00:48

Så fik jeg en fri aften Serveren som orkidevinduet ligger på var blevet opdateret til en nyere php version, umiddelbart så det jo fint ud, men alle søge funktioner var sat ud af funktion.

Efter lidt roden og installation af diverse editerings programmer, så fik jeg hjemmesiden op at køre, løsningen var simpel, men jeg skulle lige finde den.

Tilføjer sådan lidt klatvis nye billeder, men håber at hjemmesiden med sit nyværende indhold er værd at bevare i sig selv.

Beklager den lange tid det har været for mig at få fejlen rettet, men har ikke haft mulighed for at fokusere på at finde en løsning før her til aften.

Skulle der være andre fejl sig endelig til, kan næsten love det ikke vil tage lige så lang tid en anden gang at rette en så graverende fejl. Håber jeg da.

Men er da glad for at siden har været savnet, nu håber jeg bare I vil tage den til jer igen.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Tove

Indlæg af Tove » 16/2/2013 kl. 06:26

Tak Karen - Jeg har savnet den rigtig meget og jævnligt kikket efter, om det skulle fungere igen, og det gør det nu.
Det er et fantastisk flot stykke arbejde, som mange sætter pris på.
Hilsen Tove

Tove

Re: Orkidevinduet

Indlæg af Tove » 6/6/2013 kl. 07:05

Er der mon problemer med Orkidevinduet igen, eller er det kun mig, der ikke kan lukke databasen op?
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Re: Orkidevinduet

Indlæg af Erna » 6/6/2013 kl. 13:04

Jeg kan heller ikke åbne databasen, så det er ikke kun dig.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar