Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Vigtigt: Flytning af forummet

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Vigtigt: Flytning af forummet

Indlæg af angatyr » 21/2/2013 kl. 12:12

Dansk Orkide Klubs hjemmeside og forum er i en årrække blevet hostet hos Mads Paldams firma. Mads ønsker af forskellige årsager ikke at fortsætte denne ordning og vi skal derfor finde et nyt sted.

I første omgang flytter vi til min server - hjemmesiden er allerede under flytning og forummet følger efter. I må nok forvente en lidt dårligere performance, da jeg ikke har samme optimale forhold, som Mads. Hvor meget det betyder i praksis, må komme an på en prøve.

Jeg har modtaget en backup af forummet fra Mads i går - men jeg har simpelthen ikke tid at arbejde på flytningen før i næste uge og Mads har ikke tid til at lave flere backups. Det betyder, at vi kan risikere at miste indlæg i forummet, der er skrevet siden i går. Karen har dog også mulighed for at tage en backup - men jeg ved ikke, hvor meget den omfatter. Under alle omstændigheder prøver vi naturligvis at flytte med så få gener, som muligt.

Det er muligt at forummet lukkes i en periode under flytningen.
Adressen vil også fremover være forum.orkideer.dk

Håber på jeres forståelse :wink:
Morituri te salutant

henrik

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 21/2/2013 kl. 15:21

Mon ikke vi alle kan leve med, at der måske forsvinder et par indlæg eller kommentarer i forbindelsen med flytningen, medlemmerne kan jo også selv gemme deres indlæg fra nu, og indtil forumet er flyttet, som en tekst-fil på computeren, så er det jo let efterfølgende at sætte det ind igen. :wink:

Tak for din hjælp med at lave ny hjemmeside til DOK, hvor forumet hører ind under! :P
Mvh Egon

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Indlæg af angatyr » 4/3/2013 kl. 14:02

I forbindelse med flytningen af forummet, har jeg valgt at skifte virtualiserings software på min server. Uheldigvis virkede den nye software ikke med mit netkort :evil:

Så nu har jeg bestilt et nyt netkort og venter på, det bliver leveret. Da selve opgaven tager *meget* lang tid, bliver det tidligst i weekenden. Jeg håber at få mulighed for at tage en ny backup - så jeres indlæg, siden Mads sendte mig en backup, ikke går tabt.

mvh
Henrik
Morituri te salutant

henrik

Besvar