Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

ADVARSEL: Pas på spammer/hacker!

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

ADVARSEL: Pas på spammer/hacker!

Indlæg af Egon K P » 31/3/2013 kl. 10:51

Hej alle.

Lad være med at bruge de direkte link til nye indlæg i emner, I følger, "Wickborn" står som medlem fra i går, men er hverken i bunden som nyeste medlem, eller på medlemslisten, I bliver bedt om at logge jer ind ved hvert indlæg via mailen, også, selvom I sætter flueben i "log mig automatisk ind ved hvert besøg", så skal I stadigvæk logge ind, bruger i jeres gamle link til forumet, omgår i "Wickborn's" mulige forsøg på at aflure jeres koder. Bliv fra vedkommendes link, det fører formentligt ikke noget godt med sig!

Jeg har adviseret Karen og Henrik, om påsken så kommer på tværs af hans udsmiden, er så lige det!
Mvh Egon

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 31/3/2013 kl. 11:30

HVAD?!?!?

Så den million jeg har vundet passer måske slet ikke??

:cry: :cry: :cry:

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Indlæg af angatyr » 31/3/2013 kl. 12:52

Beklager, det er min fejl.....

For at få flytningen at forummet til at gå så hurtigt som muligt, har jeg øvet mig ved at tage en gammel backup af forummet og lagt den ud på min server. Dernæst har jeg konverteret den fra version 2 af PHPBB (som er forældet) til version 3. Under konverteringen er spambeskyttelsen ved oprettelse af nye brugere blevet slået fra - og det var jeg ikke lige opmærksom på.

Hvis en spammer skriver et indlæg i en tråd, I overvågede, da backuppen blev taget, vil I få en mail fra test forummet. I kan kende dem på, at linket i mailen peger på domænet observator.dk og ikke på orkideer.dk

Jeg har nu aktiveret spambeskyttelsen på test forummet og slettet spammerne og deres indlæg, så forhåbentlig sker det ikke igen.

Som en sidebemærkning: Så snart jeg får en frisk backup fra Mads, bliver forummet flyttet.
Morituri te salutant

henrik

Besvar