Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Forslag til god takt og tone.

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Forslag til god takt og tone.

Indlæg af LarsB » 12/6/2013 kl. 07:43

Hej,

Jeg vil gerne foreslå noget, som jge har set i andre fora som en fast regel: Man skriver ikke svar til sig selv i egne indlæg for at 'holde den i toppen'. Hvis man har ændringer til et af sine egne indlæg, kan man redigere i det.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Brugeravatar
sirdann
Geografisk sted: Storkøbenhavn.

Re: Forslag til god takt og tone.

Indlæg af sirdann » 12/6/2013 kl. 09:35

Hej Lars.
Man skriver ikke svar til sig selv i egne indlæg for at 'holde den i toppen'
Måske hvis du kunne komme med et eksempel, her fra Dansk Orkideforum ?.
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 12/6/2013 kl. 19:39

00
Senest rettet af monicakasandra 13/6/2013 kl. 07:09, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
sirdann
Geografisk sted: Storkøbenhavn.

Indlæg af sirdann » 12/6/2013 kl. 22:11

Det kan jeg og en hel del andre.
Dig Sirdann!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi er bare så trætte af dig. :twisted:

og scrapblog
http://www.monicakasandrasblog.blogspot.com/
Er dette god takt og tone ?.
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.

Brugeravatar
LarsB

Indlæg af LarsB » 12/6/2013 kl. 22:37

Monica, der er en funtion under bruger kontrol panelet, Friends and foes. Her kan du blokere post fra personer, du ikke ønsker at bruge tid på.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 17/6/2013 kl. 08:05

Hej Lars og andre

Jeg har i mange år været den lykkelig moderator på dette forum. Jeg har af personlig priotering ikke været ret aktiv på forum de sidste par år, men følger da med, og har været meget ked af udviklingen den sidste tid.

Er enig i at spam ikke er ok, og gentagne indlæg er den slags, da det pågældende medlem ikke just reagere som ønsket efter advarsel har det resulteret i 6 måneders karantæne, hvorefter pågældende er velkommen tilbage.

Jeg bortviser normalt ikke brugere, men for at undgå at forumet skulle dele skæbne med andre forums hvor denne slags diskussioner fik overtaget og endte i ren mudderkastning, så jeg ingen an udvej. Der blev givet advarsel, så ingen bruger behøver at frygte at de bliver bortvist pga mit lune uden først at ha fået en venlig henstilling. Min umiddelbare procedure for bortvisning er henstilling, bortvisning med tidbegrænsning, og tilsidst permanent udelukkelse. Jeg bryder mig ikke om at skulle agere lovgivende, udøvende og dømmende part, så beklager hvis det har taget sin tid, men det er ikke noget jeg bare sådan lige gør fordi det klør i fingrene.

Mange af de diskussioner som er blevet udløst har fra flere side udløst indlæg som måske var knap så pæne, men forståelig nok, da situationen efterhånden var ret tilspidset. Skulle der derfor være indlæg som nogle ønsker fjernet så giv mig besked.

Jeg håber at forumet hermed kan returnere til sin tidligere tilstand, hvor der er plads til konstruktiv diskussion. Vi kan være enige og uennige om mange ting, men selv når man er uenig kan det være lærerigt, det handler bare om måden.

Mvh
Karen, moderator Dansk Orkideforum

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 17/6/2013 kl. 08:25

Hej Karen

Tak, :D
vi må håbe at 6 måneders karantæne virker
.
Har jeg forstået rigtigt, at medlemmet ikke kan skrive eller komme på forumet de næste 6 måneder?

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 17/6/2013 kl. 08:37

Pågældende bruger vil ikke kunne logge på og skrive indlæg. Derfor syntes jeg også det er mest fair at vi ikke skriver flere indlæg omhandlende den specifikke person, som i sagens natur ikke har mulighed for selv at komme med sin side. Forsøg omgå min beslutning bedes rapporteret, men umiddelbart er jeg ikke nervøs.

Jeg svare dog gerne på spørgsmål om det generelle i min beslutning. Ingen skal føle sig usikre omkring hvad jeg pludselig kan finde på, min handling kan for nogle måske virke lidt voldsom, men jeg tror at den for mange måske kommer for sent. Håber dog nu at ha skabt ro til konstruktivt udveksling af inspiration og erfaring.

God sommer, sommeren plejer jo gerne at være lidt stille af sig, men nyd sommeren med alt det gode den bringe med sig til os og vores orkideer.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar