Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Profiler i forummet

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Profiler i forummet

Indlæg af monicakasandra » 21/9/2013 kl. 13:36

Jeg har tænkt om det ve muligt at, når man tilmelder sig forummet, skulle legalisere sig. For at vise at man er en rigtig person og ikke en spam-maskine eller en person som bare opretter tomme profiler?.

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Re: Profiler i forummet

Indlæg af Erna » 21/9/2013 kl. 19:04

Hvis det var muligt, så er det nok for meget arbejde at få det til at fungere. Og alt andet lige, så er der jo også rigtige personer bag f.eks. en spammaskine. Hvis man vil ind og genere os, så finder man desværre nok ind uanset hvad.

Jeg har lige opdaget at vi her på vores nye forum faktisk har mulighed for at rapportere et indlæg. Ved hvert indlæg er der en knap med et udråbstegn på, hvis man trykker på den er der 4 forskellige kategorier:

Warez – Meddelelsen indeholder links til illegal eller piratsoftware.

Spam – Meddelelsen har kun til formål at reklamere for en hjemmeside eller et produkt.

Off topic – meddelelsen er off topic

Andet – hvor meddelsen ikke kan kategoriseres, men hvor man kan anvende feltet yderligere informationer.

Men det er måske bare mig, som først har set det nu :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 22/9/2013 kl. 10:24

Tror også er der et tjek, ved at man skal indtaste en gode (tal og bogstaver), der står oven i hinanden. Det er en kode som bots (som det hedder), som regel ikke kan læse.
Det er der i hvert fald når man nulstiller sit password.

*** EDIT ***

Det ved jeg så ikke om passer helt....for nu har jeg set både "Bing (Bot)" og Google (Bot), som online profiler ....???
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 22/9/2013 kl. 16:49

Søgemaskinerne skal jo være der, jeg mener endda at man selv (dem som sørger for at siden kører)
”tilmelder” siden til søgemaskinerne ved at tilføje en masse søgeord. Når jeg f.eks. søger efter noget i orkideverden og bruger engelske søgeord så kommer jeg altid ind på amerikanske orkideforummer, det er jeg da rigtig godt tilfreds med.

Det er sikkert rigtigt det du siger alligevel, for de ”dårlige” bots, bliver næppe inviteret indenfor.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 22/9/2013 kl. 17:01

Ja det er rigtigt nok, at man tilføjer en masse ord i bl.a. det der hedder meta-tags i hjemmeside filerne.
Men jeg har nu aldrig set (før nu), at søgemaskinerne har en profil på forummet....for de stod som online brugere, på lige fod med os andre.
Mvh

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 22/9/2013 kl. 17:38

Det er vidst heller ikke helt almindeligt, men jeg har dog set det et par andre steder.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 23/9/2013 kl. 17:17

Der kan man bare se, så lærte jeg noget nyt igen :)
Mvh

Besvar