Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Fotokonkurrence

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Larssh
Geografisk sted: Vestsjælland

Fotokonkurrence

Indlæg af Larssh » 16/1/2014 kl. 22:31

Hej håber det er det rigtige sted at slå dette op.

Har set i det nye blad fra DOK at der er startede en fotokonkurrence, og er blevet lidt i tvivl om reglerne så håber der er en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig :oops:
Mit spørgsmål lyder på om det skal være det samme motiv på de tilladte 5 billeder ? og skal alle fem billeder sende samlet ind eller kan man godt sende dem efterhånden som man får taget nogle billeder hen over året ?
Håber det giver mening :)
På forhånd tak :)
Mvh Lars s h

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Fotokonkurrence

Indlæg af Egon K P » 17/1/2014 kl. 02:30

Hej Lars.

Ja, der er startet en ny fotokonkurrence op i bladet, du kan indsende billeder allerede nu, eller vente til senest 10 november. Du må godt tage alle billeder af samme motiv, men, det behøver du ikke at gøre. Du kan tage et par stykker nu af dine egne eller andres orkideer, igen et par stykker af frilandsorkideer i naturen til sommer, og måske fange et godt motiv på en udstilling i efteråret. Men venter du til den sidste ende med at sende billederne, så har du jo muligheden for at tage endnu bedre billeder i løbet af året, end dem, du måske tager nu, eller har liggende i forvejen! :wink:

For redaktionen kunne det måske være mere overskueligt, hvis alle dine billeder, dog maks. 5 stykker, bliver sendt i samme ombæring, men det står der ikke, at du behøver. Da du maks. må sende 16 MB af gangen, så vil nogen jo være nødt til at sende deres billeder i 2-3 mails, derfor kunne man sagtens sende dem lige efter hinanden. Men, det står der ikke, at man skal gøre! Vær opmærksom på, at en mail fylder op til 1½ gange så meget, når billederne er sat ind i den, som billederne selv fylder. Altså kan 10 MB billeder i en mail sagtens fylde 15 MB, når mailen sendes! Overskrider du de 16 MB, bliver din mail næppe sorteret fra, det er vel i håb om, at redaktørens postkasse ikke bliver overfyldt!

Du må gøre stort set alt ved billederne, optimere deres farver mm. i et billedbehandlingsprogram, men, du må ikke formindske billedet, hverken i bredde eller højde, eller i pixels (antal MB)!

Der står så vist desværre ikke, at man skal huske at skrive sit eget navn i billedets navn, det billede, der er af en af mine planter i den artikel, har jeg navngivet "Lepanthes escobariana, Egon Krogsgaard". Så vil billedet til enhver tid kunne findes frem til en kommende artikel i bladet, og navnet på fotografen følger så billedet, når den ligger sammen med mange andre fotografers billeder i billedbanken! Redaktøren har ikke tid til at sidde og skrive navn på dem alle! :wink:

Jeg ved godt, at jeg har svaret på mere, end du spurgte om, men måske andre kan bruge det ekstra til noget! :wink:
Mvh Egon

Larssh

Indlæg af Larssh » 17/1/2014 kl. 21:51

Hej Egon mange tak for det fyldestgørende svar :D Det satte tingene i et klart lys :wink:
Min plan var også at vente med at sende nogle billeder afsted, til vi nærmer os deadline, får jo nok taget en del i løbet af året både her hos mig selv, men også rund til div arrangementer.
Mvh Lars s h

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/1/2014 kl. 22:08

Jeg kan så lige fortælle, at jeg har fået bekræftet fra Jan Larsen, at der må sendes billeder ind af flere gange! :wink:
Mvh Egon

Larssh

Indlæg af Larssh » 18/1/2014 kl. 08:13

Så er al tvivl manet til jorden :)
Mvh Lars s h

Brugeravatar
coz2001
Geografisk sted: Espergærde

Indlæg af coz2001 » 20/1/2014 kl. 09:47