Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Kløveragtige vækster??

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Benthe Schmidt
Geografisk sted: Espergærde

Kløveragtige vækster??

Indlæg af Benthe Schmidt » 2/11/2008 kl. 19:19

Hej,

Hvad er det for noget kløveragtigt noget, der vokser hos nogle af mine orkier i green-mix? Det breder sig vældigt, og jeg ved ikke om det er godt eller skidt! Det er ret godt, fordi når det falder lidt sammen, så er det i hvert fald tid til at vande :-(!

Jeg har det også i haven!

Det er ret besværligt at fjerne, i.e. en del af green-mixen ryger med! Kønt er det jo ikke, men alligevel ser det ud som om der er en slags symbiose, fordi orkierne trives, og den lidt kedelige greenmix er pænere, hvis altså ikke lige der er mos på.

Så har I nogle forklaringer eller råd?

Jeg er rigtig glad for dette forum, der fungerer så godt - tak til alle!

Venlige hilsener - Benthe

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 2/11/2008 kl. 19:43

Svaret må være: oxalis, og det skal væk. Det har som du har noteret en ret kraftig rodvækst som nærmest kvæler resten af potten - i modsætning til mos som pynter. Jeg bryder mig ikke om det og så er det drøn besværgligt at komme af med, men man skla bare være lidt insisterende.

Det breder sig iøvrigt ved at frøene skydes afsted, så det kan brede sig. Blomsten er dog ikke noget at skrive hjem om. Så er de oxalis'er jeg har i haven kønnere.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Benthe Schmidt
Geografisk sted: Espergærde

Tak for vejledning!

Indlæg af Benthe Schmidt » 2/11/2008 kl. 19:53

Karen, du har helt ret i at de skyder afsted. Også i den grad!

Jeg er glad for at få at vide at de skal væk, sommetider syntes jeg dog at det var pænt, vidste ikke om de tog overskudsgødning eller et eller andet.

Tak for hurtigt svar, og nu skal jeg ovenpå og fjerne det! :-)! Bare sådan pr. håndkraft ikke?

Mange hilsener - Benthe

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/11/2008 kl. 20:06

Nemlig håndkraft, det er nu meget hyggeligt at nusse sådan lidt om planterne. skal nok gentages et par gange.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 3/11/2008 kl. 21:44

det har sådan nogle brune frø ikk? der kunne minde om skjoldlus lidt?
venlig hilsen Lasse

Besvar