Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Væltet orkide...
Væltet orkide...
Hej
Jeg har et problem med at min orkide er væltet, og derfor vokser luftrødderne opad. Nu er mit spørgsmål så om jeg bare kan omplante den, og i så fald, hvad gør jeg så med luftrødderne? Jeg har kort læst i politikens bog om orkideer at jeg skal klippe rødderne af ved omplantning, men jeg synes det lyder så voldsomt, derfor mit spørgsmål.
P.s. ingen blomster pt.
Mvh Piil
Jeg har et problem med at min orkide er væltet, og derfor vokser luftrødderne opad. Nu er mit spørgsmål så om jeg bare kan omplante den, og i så fald, hvad gør jeg så med luftrødderne? Jeg har kort læst i politikens bog om orkideer at jeg skal klippe rødderne af ved omplantning, men jeg synes det lyder så voldsomt, derfor mit spørgsmål.
P.s. ingen blomster pt.
Mvh Piil
- Vedhæftede filer
-
- IMAG01285.jpg (27.01 KiB) Vist 5599 gange
Senest rettet af Piil 8/3/2012 kl. 18:49, rettet i alt 1 gang.
Re: Væltet orkide...
Jeg klippe kun død og ikke sund rødderne. Alle sund rødderne bor ikke klippes.
Hej Piil.
Du skal bare lade luftrødderne være, aldrig klippe friske rødder. Kun klip de dårlige.
Du kan sagtens ompotte den nu, selvfølgelig med forsigtighed.
mvh. sirdann
Du skal bare lade luftrødderne være, aldrig klippe friske rødder. Kun klip de dårlige.
Du kan sagtens ompotte den nu, selvfølgelig med forsigtighed.
mvh. sirdann
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.
Ja VENT to måneder med at potte om.
Vinterompotninger er livsfarlige!!!
..... men som den gode norske gartner siger "alting kan kippes ned..... Og noget af det kommer igen"
Plant aldrig om om vinteren, med mindre det er absolut nødvendigt.
Og det er det( næsten) ALDRIG.
Jeg tro ikke jeg kan sige det tydeligere.

Lars
Vinterompotninger er livsfarlige!!!
..... men som den gode norske gartner siger "alting kan kippes ned..... Og noget af det kommer igen"
Plant aldrig om om vinteren, med mindre det er absolut nødvendigt.
Og det er det( næsten) ALDRIG.
Jeg tro ikke jeg kan sige det tydeligere.

Lars
-
- Geografisk sted: Kaas
- Kontakt:
- SirLonewolf
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
....og dem du ikke kan få i potten, lader du bare stikke udover kanten
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.
Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.
Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk