Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium kanburiense

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Dendrobium kanburiense

Indlæg af Erna » 13/12/2012 kl. 11:56

Det er godt nok spændende at dyrke orkideer. Jeg læser side op og side ned, i håbet om at kunne give dem så gode vækstbetingelser som muligt. Jeg måler lysstyrke, ph værdi og opløselige stoffer i vandet. Jeg tilpasser daglængden, ja kort sagt jeg prøver og prøver at gøre det så godt som muligt. Sommetider synes jeg det går rigtig godt, andre gange mangler der åbenbart lige et eller andet alligevel.

Min lille Dendrobium kanburiense har åbenbart ikke læst hvad der er godt for den, det må være en sej lille plante.
Det er den som bor på et lerrør, og som jeg var ved at drukne da jeg tabte røret ned i regnvandstønden i somres. Et par dage efter den oplevelse kom der en snegl forbi som skamløst åd 2 små nye bulber. Da sommer opholder i drivhuset var slut for i år, stod jeg med det lille rør og anede ikke lige hvor jeg kunne hænge det indendørs. Nå, det kunne jo lige hænge på en vanddunk i mit lyshjørne til i morgen, så ville jeg finde en bedre løsning.
Nu er det så ikke lige blevet i morgen endnu, for den hænger der endnu. Den er overhovedet ikke inde under lysstofrørene, den står på det stykke af bordet som rørene ikke dækker.
Der står den så åbenbart ganske uvidende om at den vel burde have noget mere lys, og blomstrer på livet løs. Det har den gjort i en måneds tid nu, den har også fået flere nye små bulber.

Nu bliver den hvor den er indtil det bliver sommer igen, så må den have en tur til i regnvandstønden :lol:

Billede

Billede
Senest rettet af Erna 13/12/2012 kl. 22:10, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/12/2012 kl. 18:47

Det var da en nuttet lille en . :)
Den har sikkert tænkt nå ja men når nu jeg ikke kan få de optimale betingelser så må jeg jo bare blomstre her :roll:
Sød er den .
Pas nu på du ikke selv smutter med ned i tønden denne gang :lol: :lol:

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 13/12/2012 kl. 22:13

Tak Irma :lol:
Ja, jeg skal nok passe på at jeg ikke falder i vandet :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 13/12/2012 kl. 22:24

Sommetider er det de mest mærkelige ting, der får orkideerne til at blomstre. Men, nu kender du jo så opskriften til næste år, en dykning, en snegl, og en mørk krog, så får du igen en flot blomstring. Nok ikke noget, der bør efterprøves af andre! :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 14/12/2012 kl. 21:23

Ja, nu er det slut med alt det der utidige pylren om den, nu kan det ligeså godt få det som den selv vil have det :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar