Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Skal denne klippes ned

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Chalotte

Skal denne klippes ned

Indlæg af Chalotte » 17/2/2013 kl. 13:19

Har denne okide, der skyder helt vildt til alle sider. :)

Men kan se den er klippet ned nogle steder, skal jeg klippe denne her nogen steder?
Vedhæftede filer
orkide.jpg
Orkide
orkide.jpg (84.11 KiB) Vist 1443 gange

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 17/2/2013 kl. 14:14

Nej da Chalotte. Det skal du absolut ikke.
Din orkide en Dendrobium Nobile hybrid, som har sit reservelager af energi i de gamle bulber, som de tykke stængler hedder.
Du siger, der er klippet før, men det gør man ikke, før bulben er helt tømt for energi =vand/næring og er visnet. Så kan man klippe den af - ikke før. På gartnerierne klipper de dem naturligvis af efterhånden, som dét sker.
Din orkide er en af dem, der mest er til kølige temperaturer. Så en vindueskarm uden radiator under er fin til den. Og den elsker en tur udenfor om sommeren.
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

TDA

Indlæg af TDA » 25/2/2013 kl. 09:13

Hej!

Jeg fik sådan en i gave for over et år siden. Da jeg fik den stod den i fuld flor med flotte hvide blomster i et par måneder hvis ikke 3. Og lige pludselig en dag faldt alle blomsterne af den... Jeg tænker om det ikke er meget normalt nu når den har haft blomster i så lang tid?

Den har godt nok blomstret en gang siden men ikke med nær så mange blomster på, og fået en del nye stængler. Er det også normalt?

Den står inde i soveværelset nu, hvor det er køligt og vander den sparsomt...
Eller skal jeg gøre noget anderledes?

På forhånd tak :)

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 25/2/2013 kl. 11:33

Det er ret normalt at den ikke får så mange blomster når man selv får den i blomst da du fik den er den jo nok drevet frem på et gartneri :) og 2-3 mdr er meget fint .
Måden du har den på nu vil jeg sige er helt rigtig jeg har selv to som står i soveværelset og der er mere koldt og så får de ikke så megt vand de blomstre næsten hele tiden men ikke med så mange blomster af gangen .

Besvar