Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dyrkning i udestuen

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Brixloekken
Kontakt:

Dyrkning i udestuen

Indlæg af Brixloekken » 10/6/2013 kl. 15:25

Hej I rare mennesker.

Jeg har efterhånden en del orkideer i stuen, og vil høre, hvilke jeg evt. kunne placere i udestuen i sommerhalvåret?
Jeg har i min samling:

Zygopetalum
Dendrobium
Pahphiopedilum
Phragmipedium
Cattleya
Phalaenopsis

Er der nogle af disse, der kan stå i udestuen sammen med tomater osv.? (Jeg er klar over, at der er mange forskellige sorter af de enkelte, men er der nogle der burde kunne... måske alle? Der er jo dejligt lunt derude, men jeg lufter ud med åben dør dagen lang for ikke at overophede tomaterne.

Der er et enkelt lag klare plasticplader i taget... sådan nogle med et lidt blåt skær, som må tage lidt af solens stråler.

Jeg håber I kan give lidt råd, så jeg kan give orkideerne optimale vækstbetingelser.

Mvh.
Michael
Mvh.
Michael
www.jydehaven.dk

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Re: Dyrkning i udestuen

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 10/6/2013 kl. 23:12

Tomater og orkideer er måske ikke den bedste kombination da modnende frugt, vil give dig store problemer med blomsterne. Men uden tomater vil det sagtens kunne lade sig gøre så længe du holder temperaturen nede.
Hans J.
Rødovre

Brixloekken
Kontakt:

Indlæg af Brixloekken » 11/6/2013 kl. 11:08

Hej Hans

Tak for dit svar. Ah - havde ikke tænkt over at tomaterne kunne gøre skade der. Hm.. tomaterne er der allerede, så det kan være, jeg skal beholde orkideerne i stuen så. Det ville vist være at gå lidt vidt at slagte 15 fine heirloom tomater for at finde luksusplads til orkideerne.

Tror du nogle af dem kan trives helt ude i de kommende 2-3 mdr?

Mvh.
Michael
Mvh.
Michael
www.jydehaven.dk

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 11/6/2013 kl. 23:05

Dem som du med fordel kan sætte ud om sommeren er de koldt voksende af de tropiske orkideer.
Af dem du har er der blandt Dendrobium, Den. nobile hybriderne, Den. kingianum og delicatum typerne. De andre har bedst af at stå inde.
Hans J.
Rødovre

Brixloekken
Kontakt:

Indlæg af Brixloekken » 11/6/2013 kl. 23:26

Ah - ok. Jamen de bliver i stuen - det ser de også ud til at være ok tilfredse med. Tak for gode råd ;)
Mvh.
Michael
www.jydehaven.dk

Besvar