Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Mange nye planter, men ingen blomster

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Ulla M

Mange nye planter, men ingen blomster

Indlæg af Ulla M » 24/10/2013 kl. 13:36

Jeg har en kraftig plante af typen Phil...., som blomstrede lystigt da jeg fik den forærende, men - siden den blomstrede af, har den end ikke taget tilløb til nye blomsterstilke - den sætter nærmest sideskud overalt - fra siderne, toppen og nedefra. Kan jeg tage de små planter af og plante dem for sig, når de har sat luftrødder? Den har fået samme behandling som alle de andre, som har blomstret ganske overdådigt!

Ulla M

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Mange nye planter, men ingen blomster

Indlæg af Egon K P » 24/10/2013 kl. 14:55

Velkommen til Ulla.

Har du mulighed for at sætte et billede ind? Phalaenopsis sætter normalt ikke mange sideskud, det gør den nærtbeslægtede Dortits i stedet for, det kunne jo også være en Dendrobium ud fra beskrivelsen, men fælles for dem er, at du kan tage keikierne af, når de har ca. 4 cm lange rødder, det er de planter der dukker op på blomsterskafterne, sideskuddene vil jeg nok lade sidde, uanset, hvilken slægt din plante hører til i.
Mvh Egon

Besvar