Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
-
Hexia
Hejsa
Så er vinteren overstået og det er ved at være lyst og lunt.
Nu er jeg ved at have overstået første år med Orkideer og har med spænding været gennem vinterhalvåret som kan tage pippet fra en orkide

de har dog haft kunstigt lys en 12-14 timer i døgnet og min Den. Nobile starclass satte da også et par fine blomster, men her i foråret hvor væksten er skudt i gang så døde min Cattleya desværre, den kom fint gennem vinteren og de første nye rødder kom frem og så visnede den bare væk:/ hvad der skete ved jeg ikke men kan skyldes den ikke kunne tåle at blive gødet (Substral's orkide gødning), alle andre orkideer trives fint, (næsten) mine 3 vandaer i glas krukker skal jeg dog læse lidt mere om, synes ikke der sker så meget ved dem, men rødderne bliver fint grønne når de bliver badet. Det er måske bare væbne sig med tålmodighed
Mine Den. phalaenopsis og Den. nobile sætter kaikier og nye skud i vildskab, så ender nok med en halv regnskov senere på året
Den. phalaenopsis:
https://www.dropbox.com/s/u603tnh7is3tg ... .44.27.jpg
Den. nobile:
https://www.dropbox.com/s/sz80204oq6mvb ... .52.18.jpg
Mvh Jesper
-
Daniel26
Det ser rigtig godt ud Jesper,
Min Vanda har heller ikke været så vild her i vinters, vi kan jo ikke rigtig byde dens vinter som den har hvor den kommer fra

Men nu her får den en masse vand / fugtighed, gødning samt lys fra det gode vejr, og kan da se at der er kommet 2 nye rødder ud på den allerede nu, så det skal nok komme alt sammen, med tålmodighed så går det alt sammen

Hvad er det for nogle vanda'er du har? du må ligge lidt billeder op af skønheden
Mvh Daniel.
-
Karen
- Moderator
- Geografisk sted: Slangerup
-
Kontakt:
Ja foråret er vitterligt kommet og tak for det, på en dag som idag føles det nærmest som om vi er gået direkte til sommet.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk
-
Daniel26
Helt enig karen!
Jeg var forresten inde på din hjemmeside, og så under Orkidehuset de billeder der er, der mener jeg at hende der står med lidt halvlangt brunt hår at jeg har arbejdet sammen med hende i Orkidegartneriet i Fredensborg?
Du ved evt. ikke om hun har været der vel?

-
Karen
- Moderator
- Geografisk sted: Slangerup
-
Kontakt:
Jo det er Marianne og hun har rigtig nok i mange år arbejdet i orkidegartneriet, men arbejder der ikke mere

mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk
-
Daniel26
Okay, har hun startet sit eget "Orchidehuset" så? For kan se hun har en lille forretning, og tænkte godt på det var hende, har arbejdet sammen med hende nemlig

For kunne da helt klart godt tænke mig at se det, hvis hun har sådan en fin forretning!

-
Erna
- Geografisk sted: Skibby
Hej Daniel
Hvis det er orkidehuset i Fredesborg du tænker på, så lukkede det desværre i 2010
Med venlig hilsen
Erna
-
Daniel26
Det er det, og det er jeg da ked af at høre Erna

Der er snart ikke mange orkidegartnerier tilbage her på sjælland, alle ligger enden i sverige/holland, eller jylland efterhånden, kan kun tænke på 2 måske 3 der ligger på sjælland, så det bliver snart svært at få fat på nogle af de lidt sjælende orkideer

samt en hyggelig snak med nogle gamle venner/arbejdskolleger .