Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Indrøm det - hvad har du købt her for nyligt?

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Kuzuri
Geografisk sted: Stege

Indrøm det - hvad har du købt her for nyligt?

Indlæg af Kuzuri » 11/5/2014 kl. 10:51

Altså af orkideer eller orkide-udstyr. ;)

Hele min samling er købt indenfor de sidste par måneder, men disse har jeg lige købt:

Laelia Dayana var. coerulea
Laelia Purpurata var. striata
Cattleya Pittiae
Cattleya Maxima
Cattleya Lc. Jungle Pointer ("Cheetah")
Vanda Filipino

Og så venter jeg på at OrkideImperiet får følgende hjem:
Phalaenopsis Bellina
Phalaenopsis Gigantea x Bellina

Det bliver skønt med alle de nye "babyer"! :D
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Indrøm det - hvad har du købt her for nyligt?

Indlæg af Karen » 11/5/2014 kl. 20:08

Tra la la, ved ikke helt hvor jeg starte, men 3 stk vanilje (apphylla, africana og så lige en noget mere kraftig type i form af imperialis) og lidt andet godt...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 11/5/2014 kl. 23:49

Jeg kom hjem fra orkideudstillingen sidste weekend næsten uden nye planter, kun sølle to blev det til. Encyclia campylostalix og Dendrobium suzukii. Der var meget, der fristede!

Så købte en af mine venner en plante med fra Hans Christiansen, da han var forbi for et par uger siden, en Bulbophyllum elassoglossum, en af dem, der kun blomstrer 3 timer om formiddagen, men åbner igen de næste 3-4 dage.

Så har jeg vist ikke fået flere nye for nylig, det skulle da lige være en Lepanthes hybrid, som ikke ville trives hos en anden af mine venner. Og en Dendrobium Oda Berry, som en i JOK solgte delestykker af til sidste møde.

Om kort tid burde der så dukke lidt op fra Colomborquideas, kun 12 planter ikke noget at snakke om. :lol:

Dracula chimaera dunkelbraun
Dryadella albicans
Lepanthes mastodon
Myoxanthus cimex
Pleurothallis forceps-cancri
Salpistele brunnea
Scaphosepalum andreettae
Scaphosepalum swertiaefolium braun
Scaphosepalum swertiaefolium yellow
Sigmatostalix guatemalensis
Sigmatostalix picta
Trichosalpinx orbicularis

Om de kommer alle sammen vil jo snart vise sig!
Mvh Egon

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 15/5/2014 kl. 15:53

Egon K P skrev:Jeg kom hjem fra orkideudstillingen sidste weekend næsten uden nye planter, kun sølle to blev det til. Encyclia campylostalix og Dendrobium suzukii. Der var meget, der fristede!

Så købte en af mine venner en plante med fra Hans Christiansen, da han var forbi for et par uger siden, en Bulbophyllum elassoglossum, en af dem, der kun blomstrer 3 timer om formiddagen, men åbner igen de næste 3-4 dage.

Så har jeg vist ikke fået flere nye for nylig, det skulle da lige være en Lepanthes hybrid, som ikke ville trives hos en anden af mine venner. Og en Dendrobium Oda Berry, som en i JOK solgte delestykker af til sidste møde.

Om kort tid burde der så dukke lidt op fra Colomborquideas, kun 12 planter ikke noget at snakke om. :lol:

Dracula chimaera dunkelbraun
Dryadella albicans
Lepanthes mastodon
Myoxanthus cimex
Pleurothallis forceps-cancri
Salpistele brunnea
Scaphosepalum andreettae
Scaphosepalum swertiaefolium braun
Scaphosepalum swertiaefolium yellow
Sigmatostalix guatemalensis
Sigmatostalix picta
Trichosalpinx orbicularis

Om de kommer alle sammen vil jo snart vise sig!
Så er jeg ikke den eneste der er gået amok! :lol:

Hele min samling på nogle og 30 orkideer er jo fra de sidste to måneders tid, så jeg har jo købt mange, men jeg nævner kun dem jeg har købt indenfor den sidste måned.

Ud over de ovennævnte har jeg købt:
Dendrobium Pinky Two-tone
Vanda Rhynchostylis Gigantea Kartoon
Tolumnia Jairak Flyer Pink Brush

... og så har jeg lige fået disse to mini Phals/Dtps'er af min mor her for nogle timer siden:

Billede

De er så små at jeg kan bruge to fyrfadslysestager som potteskjulere. :lol:
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Larssh
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af Larssh » 15/5/2014 kl. 21:01

Puuhaa tjaa tjooo lidt er det blevet til, har fået lagt lidt om hvad angår orkideer så mit store terarrium er forbundet med en kummefryser :roll: da jeg er gået over til den kølige/kolde side
Terrariet skal jo hurtigst muligt fyldes igen :evil: så lidt indkøb skal der til. Bla andet Dracula chimaera. Masdevallia cyclotega. Masdevallia pinocchio.
Mvh Lars s h

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 18/5/2014 kl. 16:05

OrkideImperiet er et farligt sted. :roll: Jeg fik lige bestilt følgende:
Dendrobium Antennatum
Dendrobium Hercoglossum
Phalaenopsis Aboinensis x Equestris

Jeg har altid ønsket mig en Equestris eller Equestris hybrid, så jeg er yderst tilfreds. :)

Og så har jeg fået disse to af min dejlige mor:
Billede
To bitte små mini Phal'er/Dtps'er - som passer ned i to fyrfadslysestager som jeg så bruger som potteskjulere. :lol:
Senest rettet af Kuzuri 19/5/2014 kl. 09:51, rettet i alt 2 gange.
Mvh Janni
----------

Daniel26

Indlæg af Daniel26 » 18/5/2014 kl. 17:39

Det ser super godt ud Janni!
Håber helt klart også at lønnen til den første giver lidt pote, så jeg måske også lige kunne shoppe ind til en Dendro eller Maxillaria :-)

Den sidste jeg købte var nok min Vanda Couerlea samt min Maxillaria Brassia tror jeg det er, en hybrid af en art :-/

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 22/5/2014 kl. 20:45

Jeg faldt "tilfældigvis" over orchids-shop.eu, og de var søde nok til at reservere nogle ting til mig her til jeg får penge den første. :) Dette er hvad jeg har fået sat til side:
Phalaenopsis SOGO Twinkle Abundance
Phalaenopsis Bellina var. ponkan
Phalaenopsis Brown Sugar
Phalaenopsis Equestris
Phalaenopsis Pink Swan
Phalaenopsis Hieroglyphica
Dendrobium Wardianum
Dendrobium Tortile
Encyclia Lancifolia x Epicattleya Miva Etoile

Men nu har jeg så også lovet ikke at købe flere orkideer før der er nogle ting som er gået i orden - puha, det bliver svært! :lol:
Mvh Janni
----------

Besvar