Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
-
Kuzuri
- Geografisk sted: Stege
Jeg har lige fundet ud af at der vokser "noget" på min Dendrobium Cretaceum x Anosmums ene stængel, og dette "noget" har fået rødder, som jeg først har set nu (jeg ser virkelig dårligt, haha). Jeg har vedhæftet et billede - er det en Keiki?

-
Egon K P
- Geografisk sted: Aarhus N
Jo det er en keiki, spørgsmålet er så, om der er to skafter på vej eller endnu 2 keikier på det andet store skud!
Mvh Egon
-
Daniel26
enig med Egon, umiddelbart, ville jeg tro at der er endnu én på vej som Egon skriver, for hvis man forstørre billedet, ligner det utrolig meget endnu én Keiki.
Men har Orkidéen været lidt ude af balance eller hvordan med pasning af den?

-
Kuzuri
Jamen dog! Sikke en overraskelse!

Jeg fandt også en Keiki på min anden Dendrobium (Sulawesiense). Jeg lægger billeder ind senere.
Mht pasning, så tror jeg at de har været lidt stressede - de er jo blevet "omplaceret" (dvs jeg har købt dem og så har de jo skiftet hjem - så ikke nok med at de har skiftet plads, men så har de også lige skulle vænne sig til at jeg er deres nye "mor" og garanteret passer dem anderledes end dem jeg købte den af gjorde). Mennesker bliver stressede af at flytte, og det tror jeg også planter gør.
-
Daniel26
Helt enig, også derfor at jeg tror at den har lavet Keiki, på grund af stressen og evt. "kostomlægning for planten" for hvis den føler at bliver passet forkert så begynder den at lave Keiki, nogle af mine Phal. har gjort det hvorefter at jeg klippede dem af når de fik et rimelig langt rodnet, for ved hvad klokkerne har slået når de gør det, og ganske rigtig, moder planten døde men "heldigvis" lavede den så Keiki´er, så jeg stadigvæk havde den! og de gror helt fantastisk og har sat 2 gange blomster sidst år

Ved ikke om Dendro, kan finde på at gå ud efter en Keiki, men vent til de har et rimelig godt rodnet så de kan gro videre og klip den så af og sæt i bark, for hvis du kan se tegn på at den begynder at se lidt ked ud af det, så har du altid nogle nye reserver

-
Kuzuri
Jeg tror at de vænner sig til min pasningsroutine - de er allerede ved at komme sig, tror jeg, så jeg håber da på at de ikke kradser af, hehe. Om ikke andet så har du ret - jeg har keiki'er af begge Den'er, så selvom jeg ville blive rigtig ked af det (det er dumt, men jeg knytter mig rigtig meget til mine planter

), så har jeg jo stadig deres "børn".

-
Kuzuri
-
Daniel26
Det ser super fint ud, jeg ville i hvert fald krydse fingre for at det går dine små venner det rigtig godt og især deres moder!

Men hvis du nusser lidt om dem, så tror jeg helt bestemt at de nok skal klare sig

-
Kuzuri
Daniel26 skrev:Det ser super fint ud, jeg ville i hvert fald krydse fingre for at det går dine små venner det rigtig godt og især deres moder!

Men hvis du nusser lidt om dem, så tror jeg helt bestemt at de nok skal klare sig

Tak! Det håber jeg også, men nusse om dem, det skal jeg nok!
Jeg håber lidt på nogle phal baby'er også - den ene af Phal'erne har fået en terminal spike (terminal stængel?), og den har en basal keiki, men den må meget gerne få en eller flere på en stængel også så jeg får én der ligner den, nu når den ikke kan vokse mere.