Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
-
Kuzuri
- Geografisk sted: Stege
For et par af jer kommer dette ikke som en overraskelse - der var i hvert fald nogen som spottede at der var to keiki'er på vej på min Dendrobium Cretaceum x Anosmum, og ganske rigtigt - de vokser og vokser!
Og så er der lige en tredje som er ved at kigge frem fra under hvidmossen:
Jeg tror jeg har fået fat i en rigtig Keiki maskine!

-
sabine
- Geografisk sted: roskilde
mine 2 Dendrobium nobeli har ca 16-20 keiker hver

, de er gode moder planter

mvh sabine
-
Karen
- Moderator
- Geografisk sted: Slangerup
-
Kontakt:
Man siger de gerne laver vegetativ vækst hvis de har det for godt, typisk vand og/eller varm i den periode hvor planten gerne vil ha det tørt og køligt.
Men ekstra planter er da altid godt, de kan så dyrkes op og man kan afprøve forskellig dyrkningsmetoder.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk
-
Kuzuri
sabine skrev:mine 2 Dendrobium nobeli har ca 16-20 keiker hver

, de er gode moder planter

Tja, jeg har kun haft mine i et par måneder, så det kan være jeg når derop også.

-
Kuzuri
Karen skrev:Man siger de gerne laver vegetativ vækst hvis de har det for godt, typisk vand og/eller varm i den periode hvor planten gerne vil ha det tørt og køligt.
Men ekstra planter er da altid godt, de kan så dyrkes op og man kan afprøve forskellig dyrkningsmetoder.
Altså, jeg har kun haft mine et par måneder, så jeg tror mere det er fordi den har været stresset ovenpå flytningen fra butik til mig. Så enten har den det for godt, ellers er den stresset. Hvis bare planter kunne snakke!
-
sabine
- Geografisk sted: roskilde
mine har stået på badeværelset og der er køligt det meste af året, de har haft temp, helt ned til +6-7 grader om natten, og stået lyst ves øst vindue, o samt de næsten lige er færdige med at blomstre, her har de fået regnvand

og de er stadig der ude med åben vindue, også om natten nu, så hvor de skulle få varmen fra ved jeg ikke de har haft max 18 grader om dagen
mvh sabine