Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Projekt Keiki

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Kuzuri
Geografisk sted: Stege

Projekt Keiki

Indlæg af Kuzuri » 24/5/2014 kl. 19:07

Én af mine Phal'er har udviklet en "terminal spike", og jeg har derfor bestilt noget Keiki Paste for at prøve at få en Keiki på den - Paste'n ankom i dag, og jeg har besluttet mig for at prøve at lave keiki'er på nogle af mine Phal'er, Doritaenopsis'er og Dendrobium'er. Jeg tænkte at det ville være en god idé at føre "dagbog" over det, og det kunne også være at nogle af jer var interesserede i at følge med, så jeg har lavet denne tråd til dette formål. :)

Her starter dagbogen:
-------------------------------
28. Maj 2014
Keiki Paste'n er ankommet, og jeg har smurt det på følgende planter:
En ukendt Phal hybrid (dén med terminal spike), hvid m. pink læbe
Dtps. Tzu Chiang Sapphire
Ukendt mini Phal/Dtps hybrid, pink med hvide streger og mørk-pink læbe
Ukendt mini Phal/Dtps hybrid, gul med pink streger og pink læbe
Dendrobium Sulawesiense/Glomeratum
Dendrobium Hercoglossum
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Projekt Keiki

Indlæg af Karen » 25/5/2014 kl. 17:58

Spændende projekt, fortsæt endelig opdateringerne, også selvom jeg eller andre måske ikke kommenterer hver gang, så læser jeg helt sikkert med. Har bare ikke selv erfaringering med krimi pasta.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 25/5/2014 kl. 22:11

Karen skrev:Spændende projekt, fortsæt endelig opdateringerne, også selvom jeg eller andre måske ikke kommenterer hver gang, så læser jeg helt sikkert med. Har bare ikke selv erfaringering med krimi pasta.
Tak, Karen, det er rart at vide. :D

Jeg glemte at skrive, at jeg også snart får en sending orkideer fra Holland, og nogle af dem skal helt sikkert også være med i projektet. Her er listen:

Phalaenopsis Hieroglyphica
Phalaenopsis Equestris
Phalaenopsis SOGO Twinkle Abundance
Phalaenopsis Pink Swan
Phalaenopsis Brown Sugar
Phalaenopsis Bellina var. ponkan
Dendrobium Wardianum
Dendrobium Tortile

Og så er der lige et billede af Keiki Pasta'en

Billede
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 8/6/2014 kl. 15:52

8. Juni:
Så sker der noget! :D
Billede

Der sker i hvert fald ET ELLER ANDET. Om det så er en gren eller en keiki vil tiden vise. Den sidder dog rigtig langt nede på grenen, så jeg håber da det er en bette én. :mrgreen:
Mvh Janni
----------

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 16/7/2014 kl. 14:10

Så sker der noget! :mrgreen:
Billede

Denne bette keiki sidder på min Phalaenopsis SOGO Twinkle Abundance - den har én til som ligner, men som er mindre og derfor sværere at tage billeder af. Følgende planter har lignende gevækster:

Phalaenopsis Brown Sugar - 3 stk
Phalaenopsis, ukendt hybrid - 2 stk
Phalaenopsis, ukendt hybrid - 1 stk

Det er faktisk næsten alle dem jeg smurte i starten af Juni. Ih hvor er det soændende! :D
Mvh Janni
----------

MarianneK

Indlæg af MarianneK » 20/9/2014 kl. 00:41

Jeg er ny herinde, men ville da lige fortælle, at jeg følger med herinde. Spændende at følge med i dit Keiki projekt... Så en video på YouTube omkring det pasta, men jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor du har købt det? Den side jeg fandt i UK sender nemlig ikke til andre lande desværre... Kunne nemlig godt selv tænke mig at forsøge mig med denne metode. Hilsen Marianne.

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 22/9/2014 kl. 11:45

Velkommen til Marianne
Jeg tror ikke at du får svar fra "kuzuri" lige her og nu, hun er desværre syg. Der er en shop i England hvor de meget gerne sender keikipasta og andet til Danmark. Du har formenlig kigget hos orchidspecies.uk, det er godt nok lidt mærkeligt at de gerne vil sende alt muligt andet til DK, men ikke keikipasta, jeg har ihvertfald købt andre ting der. Her er linket til den anden webshop http://www.orchidsupplies.co.uk/tools-a ... ropagation
Med venlig hilsen
Erna

MarianneK

Indlæg af MarianneK » 9/11/2014 kl. 20:19

Takker for svar Erna. Fandt et sted på Ebay (Malaysia) hvor jeg fik købt 1 pasta, så nu skal det prøves. :)

Besvar