Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Tang Ekstrakt og Fiske Emulsion

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
Kuzuri
Geografisk sted: Stege

Tang Ekstrakt og Fiske Emulsion

Indlæg af Kuzuri » 28/5/2014 kl. 19:52

Hej,
Er der nogen af jer som har forsøgt sig med tang ekstrakt og fiske emulsion? Det skulle jo efter sigende forbedre rodproduktionen og plantens generelle trivsel, og jeg har ikke hørt andet end godt om det - men jeg ville gerne høre fra jer også. :)
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Daniel26

Re: Tang Ekstrakt og Fiske Emulsion

Indlæg af Daniel26 » 28/5/2014 kl. 21:33

Har jeg aldrig hørt om :-) Men pt. prøver jeg en Pil-te som helt klart kan anbefales! har brugt det nu i lidt over 2 uger, og pil har et væksthomon som gør at dine orkidéer producerer flere rødder, og det skal jeg love for, min Vanda er helt tosset, den har fået 4 nye rødder som er på vej ud og er ca. 3mm lange nu :-D Så det kan anbefales.
Opskriften på Pil-teen står herinde så kan du også prøve det hvis det var noget og du måske lige har en pil i haven du kunne klippe lidt af ;-D

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 29/5/2014 kl. 12:44

Daniel26 skrev:Har jeg aldrig hørt om :-) Men pt. prøver jeg en Pil-te som helt klart kan anbefales! har brugt det nu i lidt over 2 uger, og pil har et væksthomon som gør at dine orkidéer producerer flere rødder, og det skal jeg love for, min Vanda er helt tosset, den har fået 4 nye rødder som er på vej ud og er ca. 3mm lange nu :-D Så det kan anbefales.
Opskriften på Pil-teen står herinde så kan du også prøve det hvis det var noget og du måske lige har en pil i haven du kunne klippe lidt af ;-D
Det er godt at høre at det virker! :D Det var mig som lagde opskriften ind, og jeg er glad for at du har kunne bruge det! :) Jeg er igang med at lave lidt selv.

Så må jeg jo lave et lille projekt ud af tangekstrakt og fiske emulsion, og holde jer opdateret. :)
Mvh Janni
----------
Facebook gruppe for Danske Orkide entusiaster: https://www.facebook.com/groups/danskeorkideentusiaster

Daniel26

Indlæg af Daniel26 » 29/5/2014 kl. 16:34

Det rigtig ja, men den opskrift du har linket er ihvertfald en 10+ i point! den er helt fantastisk, hmm, hvor kan man egentlig skaffe de ting såsom Tang ekstrakt og fiske emulsion?

Kuzuri

Indlæg af Kuzuri » 29/5/2014 kl. 20:05

Det er jeg glad for at høre! :D

Jeg har fået tangekstrakt og fiske emulsion igennem eBay - mærket ved navn MaxiCrop er noget af det bedste man kan få (og det jeg købte). Fiske emulsion er vist nogenlunde det samme ligemeget hvad du køber for et mærke, men jeg har købt noget som hedder Plagron.

Man skal bruge det sammen med gø, selvfølgelig - jeg var ikke sikker på om det kunne erstatte gødning først, men det er jeg så blevet fortalt at det ikke kan. Det er blot et "kosttilskud", ligesom pile-te. :)
Mvh Janni
----------

Besvar