Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkide projekt

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
AliceHS

Orkide projekt

Indlæg af AliceHS » 27/10/2014 kl. 17:40

Så fik mit projekt en helt anden drejning :lol:
Tanken var først at jeg skulle anskaffe mig et terrarium, hvor jeg skulle have mine orkideer. Men.... :) Så fik min mand en anden tanke - "hvad med at sætte nogle grene i en 'krukke' som står frit i rummet? Det vil du se meget mere end du vil med planterne i terrariet." :)

Det resulterede i at vi igår købte to lange kork-grene og 'plantede' dem i en stor 'potte', som blev fyldt med akvariegrus + et lille lag af plante- og krukkejord.
Her i dag købte vi så 3 poser hvidt mos, som vi har lagt ovenpå jorden + bundet på grenene.. Nu skal det så lige have lov til at gro fast (syndes jeg), før jeg sætter orkideerne ovenpå mosset på grenene :D

Der er vedhæftet et billede af hvordan det pt. ser ud :D
Beklager hvis det er for sløret.. der er ialt 4 grene - 2 korte og 2 lange
Vedhæftede filer
DSC_0074-1.jpg
DSC_0074-1.jpg (92.7 KiB) Vist 5725 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Orkide projekt

Indlæg af Egon K P » 28/10/2014 kl. 00:41

Det bliver jo spændende at se, hvad der kommer ud af det! :wink:
Mvh Egon

AliceHS

Indlæg af AliceHS » 28/10/2014 kl. 10:40

Så er der friske billeder taget med mit spejl-refleks kamera :D

BilledeBillede
BilledeBillede
BilledeBillede
BilledeBillede

Og nu hvor jeg havde gang i kameraet :wink: så tog jeg også lige et par stykker af mine orkideer :lol:
Den som står med blomst - fik jeg i slutningen af august. Desværre var den ene stængel knækket, så den holde ikke så længe..
I alt er der 5 dværghovedet og 1 mini :)

BilledeBillede

AliceHS

Indlæg af AliceHS » 29/10/2014 kl. 09:05

:? nå.. Jeg må anerkende at det hvide mos ikke kan holdes fugtigt nok.. Det er knas tørt 10 min efter jeg har vandet det.. Så min mor får det til dekorationer :)

:D Så jeg tror at jeg vil en tur i den lille skov, som ligger i 'baghaven' :D for at se om der var noget jeg kunne bruge :lol:

Morten Lyngsaa
Geografisk sted: Kaas
Kontakt:

Indlæg af Morten Lyngsaa » 30/10/2014 kl. 06:34

Hej Alice
Det hvide mos du har brugt er ikke Hvidmos, men rensdyrlav.
Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup

Besvar