Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

hjælp min orkide dør!

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
cornelia

hjælp min orkide dør!

Indlæg af cornelia » 4/5/2015 kl. 08:00

Min store flotte phalaenopsis er begyndt at dø og jeg forstår ikke hvorfor.

Jeg har nok haft den i 8 år og den har altid haft det godt, sat mange nye skud og blomster. I sommers satte den tre babyer og havde op til 50 blomster på en gang, men her de sidste par måneder er bladene blevet slatne, herefter gule og så dør de. Det er de nederste blade først.

Jeg dypvander den på ugentlig basis - som jeg altid har gjort. Og den får gødning.

Jeg har forsøgt at plante den om, men det ser ikke ud til at hjælpe. Der er var en del mos i potten før jeg plantede om og nu er der noget grønt mos-lignende…

Den har stået ret koldt til vinter…

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig!
Vedhæftede filer
IMG_9352-2.JPG
IMG_9352-2.JPG (37.54 KiB) Vist 4177 gange
IMG_9351-2.JPG
IMG_9351-2.JPG (33.48 KiB) Vist 4177 gange
IMG_9353-2.JPG
IMG_9353-2.JPG (43.12 KiB) Vist 4177 gange

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: hjælp min orkide dør!

Indlæg af PA48 » 6/5/2015 kl. 07:18

Mit bud er den har blomstret for meget , og at keikier også tager kraft fra moderplanten.
En Phal. bør have en sommer eller to til samle energi til nye blomster.

mvh Per

Besvar