Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Masdevallia og Sedirea

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
tinavalby

Masdevallia og Sedirea

Indlæg af tinavalby » 11/5/2015 kl. 20:11

Hej alle sammen
Jeg er blevet den heldige ejer af en sedirea japonica, som jo bare dufter pragtfuldt, samt en Masdevallia ignea. Det er første gang jeg ejer disse arter og kunne forstå på Hans Christiansen i Fredensborg, at de begge er til at stå lyst, men ej i sol, samt køligt. Er der nogen med viden om disse to der vil uddybe! Jeg har blot mit hjem og ingen fancy drivhuse, terraier mm, men blot mine vindueskarme i vest, øst og syd.
Samtidig har jeg indkøbt greenmix til mine gamle Phalenopsis som er ved at vokse ud af potterne. Har dog næsten forbrugt de 20 l. jeg købte, men kunne godt bruge 10 l. mere. Ved nogen om det kan købes et sted i mit område (Valby) da jeg ikke ejer bil og der er langt til Fredensborg endnu engang :D
På forhånd tak ...Tina

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: Masdevallia og Sedirea

Indlæg af PA48 » 12/5/2015 kl. 08:24

Masdevallia ignea er smuk , men ikke egnet til vinduskarm.Skal dyrkes v. 8 til 18 gr. ,så den må ud til sommer.
Sedirea japonica er suptropisk så kan godt overleve i vinduskarm , men den tåler ikke hårdt vand= postevand.

mvh Per Alm

Besvar