Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Pulver til at få phal til at lave keikier

Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
Besvar
lasse1987
Geografisk sted: Odense

Pulver til at få phal til at lave keikier

Indlæg af lasse1987 » 14/8/2006 kl. 22:43

Hej allesammen! :)
Jeg har engang læst at man vha at et pulver og vaseline som man rørte sammen og puttede på øjenene af f.eks. phal så ville den begynde at lave keikier, men jeg kan ikk huske hvad dette pulver hedder, er der muligvis nogen der ved hvad det hedder og som har erfaringer med det?

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 14/8/2006 kl. 23:56

Keikigrow er et sådant præparat, men jeg har ikke erfaringer med at bruge dette produkt. At blande det selv tror jeg er lidt svært, men finder du en opskrift så lad os det vide, og måske andre har prøvet?

En anden måde at lave keikier på er at lave nodeformering, hvilket Lars fra OrkidecenterFalster ved mere om...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

lasse1987

Indlæg af lasse1987 » 15/8/2006 kl. 08:24

hmm ok, jeg kan da se om jeg ikk kan finde det sted hvor jeg læste det henne. ved du hvor man kan købe keikigrow?

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 15/8/2006 kl. 09:59

Hej Lasse

DEnne side har lidt information om nodie formering i flaske.
http://www.orchideenvermehrung.at/

Noget om Keiki pasta:
http://www.easyorchids.co.uk/site/content/view/30/71/

http://www.shopwhale.co.uk/a/productlis ... ctlist.htm

For at finde flere steder der sælger så prøv at søg på google.dk efter "keiki paste"
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 15/8/2006 kl. 16:23

Keikipasta har et ret dårligt ry, men Lotte og Thomas anviser en brugbar metode på mos (orchideenfermehrung)
Karen skrev:Keikigrow er et sådant præparat, men jeg har ikke erfaringer med at bruge dette produkt. At blande det selv tror jeg er lidt svært, men finder du en opskrift så lad os det vide, og måske andre har prøvet?

En anden måde at lave keikier på er at lave nodeformering, hvilket Lars fra OrkidecenterFalster ved mere om...
Mvh
Lars

lasse1987

Indlæg af lasse1987 » 15/8/2006 kl. 18:44

jamen mange tak for hjælpen, nu har jeg da i det mindste fået lidt viden, tror jeg prøver den hvor skal ligge stængel med øje ovenpå jord, ser om det virker ellers er det bare ærgeligt:P

Besvar