Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Phrag. Andean Tears får gule blade.

Skriv her, hvis din plante er blevet inficeret med en eller anden form for utøj eller bare ikke vil trives.
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 11/4/2012 kl. 21:46

Jamen det kan vi da sagtens Per. Jeg foreslår at jeg køber dine 2 med og leverer dem ved din drivhusdør, altså ved indersiden af døren :lol: Hvad siger du til det :roll:
Jeg er lige ved at snakke med Popow om lidt orkideer, og så skal jeg jo lige vente til nattefrosten er væk.
Med venlig hilsen
Erna

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 12/4/2012 kl. 07:42

Hej Erna

Den er jeg med på.

Men hvis du ikke kan skaffe bil henter jeg dem hos dig.

på forhånd tak.

NB. undersøg lige hvad transporten bliver,eftersom Jan Larsen
eller en anden måske kunne tage dem med for os.

Hilsen Per

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 12/4/2012 kl. 09:05

Hu hej hvor det går her, så er der allerede svar fra Popow

"Hallo one bag about 6-7 kg ---in one box 4 bags can pack shipping cost 40 euro I check with post office "
Med venlig hilsen
Erna

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 12/4/2012 kl. 10:33

Hej erna

Det er ok for mig,men ikke billigt.(fragten)

Det kunne være andre også vil være med.

Hvad synes du selv??.

skriv til mig på min alm. mail.

Hilsen Per

Johanne Kelly
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Hvor er

Indlæg af Johanne Kelly » 2/5/2013 kl. 22:50

Jeg er vild med Phrag. Andean Tears!

Hvor har i købt jeres henne?

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 3/5/2013 kl. 21:10

Min er købt hos Orchid Inn, det var en fællesimport som Kenneth her på forumet stod for.
http://www.orchidinnusa.com/plants.jsp? ... pe=hybrids

Jeg har set en på ebay for et par måneder siden, man kan jo altid checke om der skulle dukke en op igen.
Med venlig hilsen
Erna

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 5/5/2013 kl. 08:16

Orchid Inn kommer til EU et par gange om året og kan som regel tage planter med..
Hvis man er int. kan man sende ham en mail, så man kan komme på hans mail liste.. :)

larsvh

sten fra popow

Indlæg af larsvh » 5/5/2013 kl. 20:48

hej jeg har en longifolium fra popow som er plantet i hvide/gule sten..
er det dem i omtaler. jeg har efterhånden en del phragmipedium og vil høre om det er bedst at plante dem i det.
jeg har mine plantet i lidt forskelligt. en i greenmix og det går tilsyneladende godt så er der to i bark som jeg gerne vil have plantet om.
er det bedst i grodan/perlite eller spagnum mos/perlite.
resten af dem jeg har er i spagnum mos og perilite.
jeg har grodan og det hele. men er det bedst med de sten fra popow eller er det fint nok med grodan...

mvh lars højsgaard

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 7/5/2013 kl. 22:10

Hej Lars
De gule sten som popow bruger er Kanumasten, det er dem vi omtaler. I Popows potter er der som du siger også de hvide sten, jeg mener at det er Bims, som er en sten som skulle afgive mineraler ( hvilke ved jeg ikke)

Jeg har kun to phrag, og dem har jeg i grodan/perlite/lavasten. Det synes jeg fungerer fint.
Jeg ved ikke om de hvide/gule sten er bedre end grodan blandningen. Hvis du har grodan og har gode erfaringer med det, så er det vel fint nok at bruge.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar