Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Er der håb? =)

Skriv her, hvis din plante er blevet inficeret med en eller anden form for utøj eller bare ikke vil trives.
Besvar
Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Er der håb? =)

Indlæg af Jim Valentin » 11/4/2012 kl. 21:33

Hej folkens,

for længe siden fik jeg nogle stykker af en orkide, som trivedes fint i terrarium, men fik det for hårdt efter jeg rykkede den til et andet af forskellige årsager, hvor den blev en anelse for tør.
Det har resulteret i at bladene er faldet af og har i flere måneder bare stået og 'hygget' sig. Dvs. bulben står tilbage samt nogle rødder og det er det hele, og det ser ud som om den bare er gået helt i stå.

Jeg skal nok lige få taget et nyt billede i morgen evt, jeg kender desværre ikke arten, men det er en lille og busket én - er der håb for en orkide, som står som beskrevet?

=)
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 4/7/2012 kl. 09:38

Nå, det blev vist aldrig "i morgen". Jeg ventede på billedet, så kan det måske være lettere at udtale sig om eventuelle overlevelses chancer.

Men, nu ved du nok, om den har overlevet, mange orkideer med bulber kan overleve i flere år uden blade, og får de de rette betingelser igen, så kan de sætte nyskud, og fortsætte livet.

Du lærte så én ting her, hvis en plante trives fint et sted, så skal den ikke flyttes, jeg har også slået orkideer ihjel, ved at flytte dem til steder, hvor de burde trives endnu bedre, det gjorde de så ikke! :cry:
Mvh Egon

Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 9/10/2012 kl. 23:48

Hej Egon,

ja jeg er vist lige lidt sent ude eller noget :oops: Jeg har ikke rigtigt været herinde de sidste måneder og glemte også alt om at få smidt det billede op, har vist bare haft så meget om ørerne =)
Den døde ganske kort tid efter, men nu er klodsen den sad på i det mindste flot grøn og fyldt med mos.

Ja, en lektie i ikke at rykke ret meget på planter, der lader til at stå og have det fint! Mit næste projekt bliver at få det gjort mere optimalt for planterne i mit kommende hus, for det har jeg i mellemtiden fået købt. Så håber jeg det kan blive endnu bedre end det er nu (=
Mvh.

Jim Valentin S.

Besvar