Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Nybegynder- Ludisia hjælp

Skriv her, hvis din plante er blevet inficeret med en eller anden form for utøj eller bare ikke vil trives.
Besvar
Blomterbarn

Nybegynder- Ludisia hjælp

Indlæg af Blomterbarn » 1/1/2013 kl. 14:06

Jeg står som helt uerfaren orkide ejer af en Ludisia, hvor bladene er begyndt at blive lyserøde og hænge. Fik den juleaften hvor bladene var flotte grønne og lilla´ish.

Jeg har søgt og søgt efter en god beskrivelse af hvordan den skal passes og stå, men har ikke rigtig haft heldet med mig- Synes beskrivelserne er forskellige og flertydige.
Er der nogen herinde der kan give en lille beskrivelse til hvordan de trives bedst mht sol og vanding. Jeg ville være rigtig ked af hvis den døde. Den er ellers rigtig fin, og har tre lange skud med blomsterknopper.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 2/1/2013 kl. 10:49

Hej Blomsterbarn velkommen her på Forum :) .

Det er lidt svært at sige lige hvad der er galt .
Min står så den ikke får sol det er faktisk en af de få planter der kan leve i skyggen den kan godt lide at tørre ud og så skal den stå i alm blomsterjord ikke orkidemuld :)
Kan du tage et billede af den :?: så er det somme tider lidt nemmere at se hvad der kunne være galt .

Blomterbarn

billede

Indlæg af Blomterbarn » 3/1/2013 kl. 00:02

Tak for velkomsten:)
Nu har jeg sat den så den ikke rigtig får sol, men alligevel lidt lys? Hvor tit ville du sige jeg skal vande den, og hvordan?
Håber at billedet kan give lidt svar..
Vedhæftede filer
prøvebill2q55rigtigt.jpg
prøvebill2q55rigtigt.jpg (95.81 KiB) Vist 3061 gange

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 3/1/2013 kl. 14:51

Det er da vist kun de nederste blade der er vissen er det ikke :?: det vil de som regel gøre .
Jeg vander min når den er næsten tørret ud .
Det er da ellers en kraftig plante så den skal du da nok få glæde af

Blomterbarn

:)

Indlæg af Blomterbarn » 3/1/2013 kl. 16:25

Ja det er kun de nederste, så jeg behøver måske ikke bekymre mig?
Skal den vandes almindeligt eller vandbades så rødderne selv suger?

Ja det er en rigtig fin en. Er glad for den, og spændt på at se hvordan den udvikler sig. Synes den ser meget anderledes ud end billeder jeg har set af andre.

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 8/1/2013 kl. 13:31

Den står jo i almindelig muld så du skal bare vande den som man vander alm planter men ikke for meget .
Mange gange når man se billeder af den er de blevet lange så er det tit at de lægger sig ned over kanten men din er strunk og fin og den vil tabe nogle af de nederste blade :)

Blomterbarn

Tak

Indlæg af Blomterbarn » 8/1/2013 kl. 18:23

Tusind tak for hjælpen:)

Besvar