hej jeg er ny på dette forum, men har haft orkideer i mange år.
jeg har været ret god til at få især . palaenopsis til at genblomstre - med opskriften
når stænglen viser sig flyttes planten ind i stuen, men aldrig i direkte sol - og efter blomstringen ( evt ny jord og en rodbieskæring) til vindueskarmen i badeværelset ( der vender mod øst)- indtil der igen kommer en blomsterstængel.
Dette simple system virker for det meste, og selv sølle planter kommer som regel i blomst, men nu har jeg 2 planter der vokser og vokser - de laver masser af luftrødder, ser meget sunde og kraftige ud- men ingen blomsterstængler i snart 2 år
( jeg har måske ikke været helt så god til at sende dem i badeværelset fordi de er ret store) - men er der nogen her som har et godt råd?
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
phalaenopsis vokser godt men blomstrer ikke
Re: phalaenopsis vokser godt men blomstrer ikke
Velkommen til.
Et lille fif, man kan lave, er, at sætte planterne lidt køligt. Normalt skal man ikke sætte dem under 18°C, men sætter du dem ved ca. 15° i 3-4 uger, så er der en stor chance for, at de vil sætte skafter.
Et lille fif, man kan lave, er, at sætte planterne lidt køligt. Normalt skal man ikke sætte dem under 18°C, men sætter du dem ved ca. 15° i 3-4 uger, så er der en stor chance for, at de vil sætte skafter.

Mvh Egon