Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Paphinia Mem. Remo Lombardi?

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
Benthe Schmidt
Geografisk sted: Espergærde

Paphinia Mem. Remo Lombardi?

Indlæg af Benthe Schmidt » 2/7/2008 kl. 13:51

Hej

Har købt en sådan hos Lars Jensen, men kan ikke huske de råd jeg fik. Og den har ikke blomstret hos mig, jeg husker heller ikke om det var sidste eller forrige år jeg købte den.

Den står stadig i sin (lille) potte, indendørs i vestvindue lige under de hængende Cychnodes/Cynoches, der trives fint. Den har fine lysegrønne lange blade, omend lidt tørre . :oops: Bladene vokser meget vandret ud.

Jeg vil spørge om den skal udenfor/op at hænge/bruger megen vand/gødning nu, og om den skal have hviletid.

Alle gode råd kan bruges.

mange hilsener
Benthe

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 2/7/2008 kl. 15:06

Nu er det jo så heldigt, at Lars selv kikker med i forumet fra tid til anden, så måske skal vi lade ham gentage sin dyrkningsvejledning. Jeg har ikke haft gode resultater med den slægt, så jeg vil kun kunne bidrage med, hvordan du slår den ihjel, og det er jo ikke meningen. Så måske kan jeg igen slå mig på den slægt, efter Lars eller andre har skrevet om de vise sten.
Mvh Egon

Benthe Schmidt

Hvordan slår du den ihjel?

Indlæg af Benthe Schmidt » 2/7/2008 kl. 15:12

Altså jeg har også mistet den ene af de 2 jeg købte af Lars, og hvis du fortæller hvordan du slog den ihjel, kan jeg måske analysere mig frem til hvordan jeg gør det bedre med den anden.

Nej, du har ret, vi venter lige på at Lars kigger.

Jeg kunne selvfølgelig skrive direkte til Lars, men han har sit gode drivhus, og jeg har andre forhold, så netop for at få flere bud, spørger jeg alle her i forum.

Tak, Egon

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 2/7/2008 kl. 18:03

Jeg tror nok, at jeg druknede min, ikke mindst nyskuddene fik for meget vand i hjerteskuddet, og for meget vil vist med denne plante sige få dråber. Phalaenopsis er ømtålelig med vand i hjerteskuddet, men det er mange andre også, ikke mindst nyskuddene.
Mvh Egon

Benthe Schmidt

Indlæg af Benthe Schmidt » 2/7/2008 kl. 19:28

Ja, jeg nikker genkendende til det. Jeg har været så fokuseret på at Phal'er ikke må få dråber i hjerteskuddet, mens jeg har tænkt at de andre kan tåle det, DET KAN DE IKKE! Og da mine Catt. typer skal sprayes, og det hele står hulter til bulter, så sker det at nogle drukner.

Jeg har nu altid serviet med, men vander tit om aftenen, og har lidt blæser på, men jeg har gjort det forkert og det ved jeg godt. Ambitionen er at få det til at køre, så jeg kan lokke min mand med på turen til Japan.

Jeg har også slået Keferanthes, eller hvad de hedder ihjel, og en del andre. Det er svært for mig at vande regelmæssigt, så jeg har enten for stor luftfugtighed eller for tørt. Jeg vil stå tidligere op om morgenen, det er mit sommer-fortsæt, og spraye og vande inden arbejde.

Kan nogen anbefale en forstøver til "stuebrug" ? Ca. 100 orkier indendørs!
Råd modtages med tak!
Benthe

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 3/7/2008 kl. 11:46

Hej igen.

Den forstøversprøjte, jeg bruger, har ikke noget navn. Der står bare 5 liter i en sort firkant, og bl.a. havesprøjte nedenunder. Jeg mener, jeg købte den i Silvan for et par år siden, og den fungerer stadig med daglige vandinger uden problemer. Andre er stået af på kort tid, selvom de ikke har været blandt de billigste.

Men et navn til den, det har jeg ikke. :oops:
Mvh Egon

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 3/7/2008 kl. 11:58

Benthe Schmidt

Indlæg af Benthe Schmidt » 3/7/2008 kl. 22:01

Jeg takker for ideerne, og leder gerne videre, og det er såmænd ikke pengene, der gør forskellen, men nemlig indstilling af dyser. Som vi lige har talt om, er det vand i hjerteskuddet, som giver problemer og derfor ville det være ideelt med en man kunne indstille.

Nå, prof bliver jeg nok ikke! Prøver bare!

Tak til jer alle, hilsen fra orkier hos:

Benthe

Besvar