Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

blomst visner på phaf ang ton

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

blomst visner på phaf ang ton

Indlæg af louise vig » 5/4/2010 kl. 21:07

Jeg købte en Phaf ang ton i begyndelsen af februar. Den trivedes øjensynligt godt, står i et østvendt vindue, vandes med regnvand ca 2 x om ugen og sprayes daglig. Købte den sammen med en Phaf pinocchio, der nu blomstrer fint. De to fætre får samme behandling. Ang ton'en fik medio februar en blomsterstilk, der voksede fint op, indtil for en uge siden , hvorefter den bare visnede - se billede.
Hvad mon gik galt ? - og skal jeg klippe blomsterstilken af ?
Mvh Louise
Vedhæftede filer
vissen1.JPG
vissen1.JPG (20.18 KiB) Vist 7837 gange

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 6/4/2010 kl. 23:50

Det er svært at give et bud på hvad der gik galt. Min umidelbare tanke var det manglende lys, men det tror jeg egentlig ikke.
Ang ton er noget mere vanskelig end Pinocchio. Så den vil også reagerer mere på de forandringer det er når en plante flyttes fra et mere ideelt miljø hos gartneren til en vinduskarm hvor luftfugtigheden er lav.
Den vil givet med tiden indrette på det, så du kan godt få den i blomst næste gang, den har størelsen til det.
Blomster stilken kan du roligt klippe ned, den kommer ikke med noget mere. Næste blomstring kommer fra det nye sideskug der endten er kommet eller snart vil komme.
Det vil givet vis være lettere for dig at dyrke de små Paph. hvis du indvesterer i et terrarium, eller lignende da den så vil have den luftfugtighed som den godt kan lide.
Men som sagt kan det godt lade sig gøre uden, jeg har en del Paph i vinduskarm.
Hans J.
Rødovre

louise vig
Kontakt:

Indlæg af louise vig » 7/4/2010 kl. 18:17

Tak for svaret. Nu er blomsterstilken klippet af og jeg vil glæde mig over de smukke brogede blade indtil den blomstrer igen. Jeg har sat den i en lidt større skjuler med sten i bunden og lidt vand, der kan fordampe.
Mvh Louise

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 7/4/2010 kl. 23:06

Det er en god ide, bare den ikke kommer til at soppe i vandet.
Når planten er begyndt at skyde sideskud kan du jo give den en ny kompost og dermed se til røderne, for svart på den mislykkedes blomstring kan jo også findes der.
Hans J.
Rødovre

louise vig
Kontakt:

Phaf ang ton

Indlæg af louise vig » 5/2/2012 kl. 23:49

Nu knap to år senere er der en blomsterstilk på vej. Den har været tørret ud, dvs ingen vand i 4 uger efter råd fra Per Alm. Tak Per.
Nu krydser jeg fingre for, at den klarer det bedre denne gang !
Hilsen Louise
Vedhæftede filer
PhafAngTon5Febr12.jpg
PhafAngTon5Febr12.jpg (35.03 KiB) Vist 6689 gange

Didde
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Indlæg af Didde » 7/2/2012 kl. 16:21

Hvor spændende!
Er det normalt at man kan tvinge dem i blomst ved at udtørre dem i 1 måned?
Jeg gætter på det er en overlevelsesreaktion?

Besvar