Hejsa.
Jeg har en blomst, som for mig at se, ikke er en af de normale orchidéer som kan købes i alle supermarkeder, men hvad hedder den?
Desuden har jeg et par stykker, hvor formen på blomsten, så vidt jeg husker, ser nogenlunde ud som blomsten på billedet, men bare har en rigtig flot orange blomst for den enes vedkommende, og en gul blomst på den anden. Kan I mon ud fra den sølle beskrivelse, sætte navn på de to blomster også? Jeg kan nemlig ikke få dem i blomst. De er vel et par år gamle nu, og har ikke blomstret siden jeg købte dem.
Hilsen Jannie
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Kan I sætte navn på denne blomst?
-
Blomsten
Her kommer et billede af før omtalte blomst...
- Vedhæftede filer
-
- Min blomst
- blomst 2.JPG (17.23 KiB) Vist 6186 gange
Hej Jannie og velkommen til og glædelig jul
Jeg tror det er en Cattleya af en slags måske Laeilia cattleya den er lidt utydelig
prøv at google den måske du finder en der ligner for det er nok en hybrid og så kan man ikke finde et rigtigt navn til den .
De to andre kunne være det samme de skal have meget lys for at sætte blomster og vil også gerne have en tørke periode altså ikke så meget vand men heller ikke helt tørt

Jeg tror det er en Cattleya af en slags måske Laeilia cattleya den er lidt utydelig

De to andre kunne være det samme de skal have meget lys for at sætte blomster og vil også gerne have en tørke periode altså ikke så meget vand men heller ikke helt tørt

-
Hej Irma.
Tak for dit hurtige svar.
Jeg ved godt at mit billede er lidt utydeligt, men det oprindelige billede var for stort, og jeg er ikke nogen haj til det computer pjat.
Jeg har desværre ikke fundet billeder der ligner, når jeg googler cattleya, men jeg må prøve at behandle dem som du skriver.
De er kommet til at stå meget lyst i et stort vindue, hvor de står i aftensol om sommeren. Håber ikke at det er for hårdt for dem.
Hvad med gødning og vanding?
På nuværende tidspunkt forsøger jeg at vande dem en gang om ugen. Før i tiden kunne der gå op til en måned uden at de fik vand.
Mange hilsner Jannie
Tak for dit hurtige svar.
Jeg ved godt at mit billede er lidt utydeligt, men det oprindelige billede var for stort, og jeg er ikke nogen haj til det computer pjat.

Jeg har desværre ikke fundet billeder der ligner, når jeg googler cattleya, men jeg må prøve at behandle dem som du skriver.

Hvad med gødning og vanding?
På nuværende tidspunkt forsøger jeg at vande dem en gang om ugen. Før i tiden kunne der gå op til en måned uden at de fik vand.
Mange hilsner Jannie
Prøv at se dette link måske der skulde være en der ligner
http://www.orchidhub.com/cattleya.htm
Det er lidt svært at sige lige hvordan den skal passes da det er forskelligt selv om det er samme familie
mine blomstre over hele året så det skal man lige som finde ud af ved at se hvornår de skyder nogle kommer med blomst med det samme andre står i flere mdr efter at de har sat skede
mine får gødning når de gror i hvileperioden ingen ting 

Det er lidt svært at sige lige hvordan den skal passes da det er forskelligt selv om det er samme familie