Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Oncidium spacelathum-billede med lang blomsterstængel…

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
ChristianHald
Geografisk sted: Østerbro, København

Oncidium spacelathum-billede med lang blomsterstængel…

Indlæg af ChristianHald » 20/1/2012 kl. 15:17

Oncidium spachelatum, fra Hans Christiansen… med meget lang blomsterstængel…

hvor lang bliver blomsterstænglen før den går i blomst?? Jeg har denne smukke plante, købt hos Hans C. i Fredensborg, som i min varetægt har sat to skud og lavet denne flotte, lange stængel… Dog stadig uden blomster. Den vokser støt, billedet er 1 måned gammel, og den er nok 100 cm. Nu… gør jeg noget forkert ,siden den ikke sætter blomster? Den står i sollys, i sydvendt vindue, og den vandes en gang hver 8-10. dag… temperaturen i rummet svinger fra 17-22C.

billede kommer senere denne weekend..

Hilsner, Christian Hald-Mortensen
Vedhæftede filer
oncidium.gif
oncidium
oncidium.gif (52.35 KiB) Vist 4283 gange
Senest rettet af ChristianHald 22/1/2012 kl. 13:16, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 20/1/2012 kl. 17:10

Hej Christian. Hvis du læser på denne side, får du forklaringen. Den er én af de store, så stilken vokser nok lidt endnu :D

http://www.orchidspecies.com/oncsphacelatum.htm
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Besvar