Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Knopperne visner...
Knopperne visner...
mens de er meget små.
Som min mini mark, der blev købt for knap 1 år siden i blomst.
Nu er den så for første gang siden, i blomst igen, med 2 små stængler.
Problemet er, at flere af knopperne visner, mens de er helt små.
Det samme med Dtps. Liu's Berry. Købte for kort tid siden, med en lille blomsterstængel på vej. Her er flere af knopperne også visnet, også mens de er helt små. Har efterhånden prøvet det flere gange.
Nogen der har forslag, til hvad jeg gør forkert ???.
mvh. sirdann
Som min mini mark, der blev købt for knap 1 år siden i blomst.
Nu er den så for første gang siden, i blomst igen, med 2 små stængler.
Problemet er, at flere af knopperne visner, mens de er helt små.
Det samme med Dtps. Liu's Berry. Købte for kort tid siden, med en lille blomsterstængel på vej. Her er flere af knopperne også visnet, også mens de er helt små. Har efterhånden prøvet det flere gange.
Nogen der har forslag, til hvad jeg gør forkert ???.
mvh. sirdann
- Vedhæftede filer
-
- Her er det Mini Mark. Med visne blomsterknopper.
- knopperne visner 019.JPG (80.28 KiB) Vist 8895 gange
-
- Her er det Dtps. Liu's Berry, med små visne blomsterknopper
- knopperne visner 011.JPG (89.76 KiB) Vist 8900 gange
-
- Her er det Dtps. Liu's Berry, med små visne blomsterknopper.
- knopperne visner 008.JPG (76.81 KiB) Vist 8914 gange
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.
-
Mit bud er også for lidt lys eller for meget kulde. Begge ting kan jo være på denne tid. Men som oftest er det for lidt lys, da vores stuer jo er pænt varme.
Derudover kan det og så være for tør og varm luft hvis den står lige over et varmeapparat
Med venlig hilsen,
Christian
Derudover kan det og så være for tør og varm luft hvis den står lige over et varmeapparat

Med venlig hilsen,
Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik
Jeg tror de fleste som har phalaenopsis har oplevet, at knopperne ikke altid bliver til noget på denne årstid. - Det er jo lidt ærgeligt, når man lige går og glæder sig til blomsterne.
Når jeg opdager, at en knop gulner og går i stå, plejer jeg at pille den af straks. For det første er det bedre at planten bruger sit krudt på de knopper som er friske, og for det andet udskiller visnende knopper ætylen, som hurtigt kan give samme resultat med de sidste knopper.
Når jeg opdager, at en knop gulner og går i stå, plejer jeg at pille den af straks. For det første er det bedre at planten bruger sit krudt på de knopper som er friske, og for det andet udskiller visnende knopper ætylen, som hurtigt kan give samme resultat med de sidste knopper.
Hilsen Tove
Hej ErceDK, Helle, Christian Koch og Tove.
Mange tak for jeres svar.
Mini Mark står i køkkenet, i vindu. Den har et stort & flot rodnet. Der kan godt blive lidt fugtigt/varmt når der bliver lavet mad.
Dtps. Liu's Berry står derimod varmt & lyst i stuen. Når solen rammer stuen,
rammer den Liu's berry.
Ingen af dem står over en radiator, og aldrig i træk. Men luften virker nu tør i lejligheden.
Den flotte Liu's Berry har jeg ikke set i blomst, den havde en blomsterstængel på vej der jeg fik den
. Så det er ekstra ærgeligt når så de små knopper visner. Forhåbentlig når jeg at se nogen af knopperne åbne sig.
med venlig hilsen
Dann
Mange tak for jeres svar.
Mini Mark står i køkkenet, i vindu. Den har et stort & flot rodnet. Der kan godt blive lidt fugtigt/varmt når der bliver lavet mad.
Dtps. Liu's Berry står derimod varmt & lyst i stuen. Når solen rammer stuen,
rammer den Liu's berry.
Ingen af dem står over en radiator, og aldrig i træk. Men luften virker nu tør i lejligheden.
Den flotte Liu's Berry har jeg ikke set i blomst, den havde en blomsterstængel på vej der jeg fik den

med venlig hilsen
Dann
-
- Geografisk sted: Rødovre
Hej Dann. Som jeg har skrevet i en anden tråd, kan jeg se, at dine persienner er lukket halvt til. Om vinteren skal orkideerne have alt det lys, dine vinduer kan levere, så op med persiennerne.
Og bare rolig, de kan sagtens tåle fuld sol, når det er vinter endnu. Det er, når det bliver forår, at man skal passe på med solen igen.
Og bare rolig, de kan sagtens tåle fuld sol, når det er vinter endnu. Det er, når det bliver forår, at man skal passe på med solen igen.
Hej Helle.
Du ka tro at jeg er opmærksom på lyset. Tænker på at flytte planterne efter solen, i de forskellige vinduer. Her i vinterhalvåret.
mvh. Dann
Du ka tro at jeg er opmærksom på lyset. Tænker på at flytte planterne efter solen, i de forskellige vinduer. Her i vinterhalvåret.
mvh. Dann
Knopperne forsætter med at visne, mens de er helt små.
Begynder at tvivle, får jeg den at se -i blomst denne gang ?.
mvh. sirdann
Begynder at tvivle, får jeg den at se -i blomst denne gang ?.
mvh. sirdann