Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Angraecum Sesguidale i blomst - hvordan?

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
AndersB
Geografisk sted: Islands Brygge

Angraecum Sesguidale i blomst - hvordan?

Indlæg af AndersB » 21/7/2012 kl. 23:24

Jeg købt for en 3-4 år siden en i blomst hos Hans i Fredensborg. Desværre er det ikke lykkedes for mig at få den blomst siden. Hvad gør jeg forkert?
Planten har det fint med spændstige blade. Den står i en gammel lejlighed i mit soveværelse i et sydvindue uden direkte sol.
Er der nogle der kan trylle for mig?
Mvh
Anders B. Petersen
Islands Brygge

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 23/7/2012 kl. 10:37

Du mener Angraecum sesquipedale, Darwins orkide? :D
For så er jeg også nysgerrig, sådan een har jeg også købt og er interesseret i at vide mere. :D

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 23/7/2012 kl. 16:41

Angraecum sesquipedale vil have meget lys året rundt.

Kraftig tilskudslys i vores vinterhalvår er meget vigtigt.

kultur i potte har også vist sig at være vanskelig,så i en kurv
får man flere rødder.,men det kræver at man vander tit.

Den nægter at blomstre før den får et stort rodnet.

Men som sagt den er ikke nem på vores breddegrad.

Hilsen Per

Johanne Kelly
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Spændende plante

Indlæg af Johanne Kelly » 9/2/2013 kl. 13:13

Jeg har været fascineret af Bethlehemstjernen eller Darwin's orkide i mange år, siden jeg hørte historien om Darwin's forudsigelse.

Jeg vil meget gerne indlemme den i samlingen, men kan forstå den er svær at have med at gøre. Den skal have masser af lys og fugtighed kan jeg forstå.

Hvor stor er en voksen, blomstringsdygtig, plante ca. i højde og bredde? Jeg har en ide om at lave et orchidarium, men ved ikke hvor stort det skal være, for at passe til en voksen, blomstrende plante

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 9/2/2013 kl. 16:02

Velkommen til, Johanne.

Det lyder som et spændende projekt, du er ved at kaste dig ud i, og denne orkide er jo en meget smuk til det formål. Om den så vil passe ind, kan du måske bedre bedømme ud fra en billed-googling af Angraecum sesquipedale. Der vil du både få "små" førstegangsblomstrende, men også se, hvad den plante under de rette forhold kan blive til. Læg bl.a. mærke til det unge menneske, der står med en plante, så stor bliver den først om mange, mange år! :lol:
Mvh Egon

Johanne Kelly
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Tak skal du have Egon

Indlæg af Johanne Kelly » 9/2/2013 kl. 19:36

Jeg kaster mig nok ud i et mindre projekt først- jeg kan regne ud at et sådant orkidarium skal være mindst 120 højt og sikke en lampe :lol:

Besvar