Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Calanthe sieboldii

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Calanthe sieboldii

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 10/2/2013 kl. 23:43

Ja det ser jo lidt sørgeligt ud med min blomstring på min Calanthe sieboldii i år.
Jeg købte den i foråret, dyrkede den i haven sommeren over. Da jeg har erfaring for at mine Calanther ikke vil blomstre efter vinterophold i min have, den er for ubeskyttet og derfor koldere end en beskyttet have med træer og buske, gravede jeg den forsigtigt op og satte den indendørs, for vinterhvile.
Den har nu stået hvor temperaturen har været mellem 10 grader op til 15 grader vinteren over. Jeg har stoppet vandingen indtil nu. Omkring januar fik jeg ondt af den og gav den en lille skvat vand for at holde rødderne aktive, det fik den til at vokse, jeg fulgte ikke op på vandingen før 1 uge efter, jeg var lidt i tvivl om dette ikke var for tidligt.
Nu er der åbenbart sket det at blomster stilken er vokset uden at bladene er fuldt med, så den har åbnet sig. Hvilket har medført at blomster stænglen blot er krøldet sammen. Jeg undre mig om det skyldes forkerte temperaturer for den, eller fejlen med vandingen. Eller måske noget helt andet.
Vedhæftede filer
P1282143.JPG
P1282143.JPG (36.62 KiB) Vist 4117 gange
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 11/2/2013 kl. 05:02

Den har en smuk farve!

Jeg tror, du har holdt den for varmt i vinter, og dermed nok også for tørt, når den stadigvæk er igang ved de "høje" temperatuer.

Min har klaret sig på friland uden anden vinterdækning end sneen i mange år, første rigtige vinter for et par år siden halverede den i størrelse, men siden har den rettet sig lidt igen. Husker jeg rigtigt, sprang den over blomstringen sidste forår, for første gang i mange år!
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 11/2/2013 kl. 22:06

Ja det har du nok ret i for det går desværre ikke på den plads den har nu, som du kan se.
Grunden til at jeg prøvede på dyrkning indendørs er at min C. tricarinata har ikke blomstret i 3 år så jeg var ved at opgive udendørs dyrkning med den. derfor dette forsøg. Nu kommer den så ud igen så må vi se hvordan det går.
Hans J.
Rødovre

Besvar